PAM240
Hej

Ja nu har jeg så fået bestilt et PAM240, men er der nogle der kan give mig de præcise mål på uret, de 44mm er det kronen med, og hvad er tykkelsen. Sidst men ikke mindst, der er vel ikke nogle som ligger inde med nogle billeder af et PAM240 tagety i mørke så man kan se hvordan viserne og tallene ser ud i mørket. Glæder mig vildt til uret kommer. Enskrev at låse mekanismen på kronen nu bliver lavet med et lille hjul ?, er der nogen der ved nærmere om dette.

MVH René
Svar
Uret måler 44 mm over lynetten UDEN kronebeskytter. Tykkelsen er vel 13-14 mm. Kan ikke præcist huske det. Prøv at tjekke div. billeder på paneristi af de forskellige Luminor Marina modeller. Mener der er nogle taget i mørke. Men billederne har svært ved at gengive "virkeligheden".

Den med hjulet fangede jeg ikke lige helt. Så der må jeg være dig svar skyldig.

/Mads
Svar
Her er et billede af den nye lås på kronebeskytteren. Billedet har jeg lånt
af Heikki!

İmage

Icon_e_biggrin leJ
Svar
Hej Rene

Jeg har et PAM240 på lager,hvis du ikke vil vente på det.
Se på salgssiden
Mvh.

Bo Hansen
Svar
Ok så er jeg med mht. hjulet. Ja det stemmer... Selve armen der tippes ud laves nu med en rulle som nedsætter friktionen/slidet på kontaktfladen til selve kronen når armen lukkes/åbnes. Det er en ny foranstaltning. Jeg har nu aldrig tænkt på at det har været et problem uden rullen på de ældre modeller.

/Mads
Svar
Hej

Tak for besvarelserne, men jeg er blevet lidt i tvivel med hensyn til størrelsen 44mm VS 40mm, er der nogen som har eller ved hvorman kan se de aktuelle mål på de 2 størrelser, altså kasse incl. krone osv. Jeg har et Rolex Submariner som jeg syntes ligger godt på håndledet og det er jo 40mm. MEN jeg har også et Suunto X-Lander, som jo er et meget stort ur, men også ligger fint på håndledet, sååå, jeg er noget i tvivel. Mit andet mål kunne være en PAM048. Evt nogle som ligger inde med billeder af begge sammen eller på håndled.

På forhånd tak René
Svar
Spar dine bekymringer og nap 44 mm. Det er det eneste rigtige og du vil ikke fortryde det. 44 mm er den "rigtige" størrelse og 40 mm PAMS er til damer Icon_e_wink

Jeg har både haft 40 mm og 44 mm og du vender dig hurtigt til 44 mm, hvis du er vant til sports Rolex. Undskyld hvis det lyder lidt voldsomt og kontant i udmeldingen, men jeg tror 97 % af alle PAM ejere vil give mig ret Icon_e_wink

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)