Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg ville ikke spekulere så meget over om uret havde den ene eller den anden type glas. Begge typer har fordele og ulemper. Vælg det ur du syntes bedst om.
Plexi bliver let ridset men ridserne kan let poleres væk med autosol eller polywatch. Det tager to min. Bliver ridserne for store kan glasset skiftes for 2-300 kr.
Safir er lidt mere enten eller. Det er svært at ridse i, men det kan lade sig gøre. Når ridsen er kommet kan det ikke "repareres". Så er det nyt glas i 1000 kr. klassen
Men gå efter selve uret frem for glasset. For uanset om du vælger safir eller plexi vil valget ikke være afgørende for din tilfredshed med uret.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
En klassisk Speedmaster skal efter min opfattelse have det rigtige buede plexi glas.
Hvis du af en eller anden grund ikke ønsker plexiglas, vil jeg anbefale at gå efter en BA - den er tilpas forskellig fra den oprindelige Speesmaster og fornyet på andre områder (værk mv), så det er ok med moderne glas.
Men stadig: En Speedmaster med manuelt værk og plexi er klassikeren - alle de andre læner sig op af denne succes. Hvorfor ikke gå efter de rigtige, når det samtidig også er den økonomisk bedste løsning. Pris/value og gensalgsværdi.
Tilbage er der kun at beslutte om du vil give ca 5 K mere for at få en med cal 321 istedet for en 861...
Hvis jeg var dig ville jeg lede efter en fra et år der relaterer sig til en begivenhed i dit liv. Bryllup, Studentereksamen, fødselsår - dit eget eller et barn - der er mange muligheder.
Min egen Speedmaster er fra 89 - og desværre ikke rigtig "connected" til nogen begivenhed.... jeg var vist bare nået derhen, hvor jeg måtte have sådan en "Fætter" i samlingen. Idag ville jeg forsøge at finde en med cal 321 - i fornuftig stand.
Men skøn i brug - det er den altid!
vh Baun
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
En rigtig Speedmaster har plexiglas, bare min mening.
MVH Peter
•
Svar: 417
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hwschmidt Skrev:Hey.. Jeg er kommet frem til at et speedmaster moon-udgave
er noget for mig.
men skal man købe den med plexi-glas eller den der er ridsefri og med vindue ind til bagkassen?
jeg vil gerne have jeres mening.
på forhånd tak
Tusind tak for jeres svar..
Rart at have et sted at spørge 
Jeg har netop købt en helt ny Pro og jeg var osse lidt bange for dette acryl glas (Har osse en sub som jo næsten kan tåle alt) men jeg har absolut ikke fortrudt. Super fedt ur og ikke så over eksponeret som Rolex.
Kan godt anbefale denne hjemmeside om Omega Speedmaster
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.speedmaster-mission.net/">www.speedmaster-mission.net/</a><!-- w -->
God fornøjelse
•
Svar: 129
Tråde: 64
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
"glasset" på en Speedmaster prof. er lavet ad Hexalite som minder meget om plexiglas.
Forskellen er bl.a. at hvis Hexalite går i stykker så vil de små brudstykker ikke være med spidse kanter, således at disse kunne beskadige dragter, instrumenter og personer inde i raketten/rumfærgen.
Det er ihvertfald hvad jeg har kunnet læse mig til.
•