box mm. spørgsmål
Har box ydre og inderbox kvittering mm... indvirkning på prisen på et brugt ur evt omega.. læste andet steds at det betyder en del... ? læste at det kunne betyde 1000 til 1500 kr nogle der har et svar på det... i blandt jer proffer... Icon_e_biggrin syntes det lyder af meget..
Svar
Det kan set fra mit synspunkt sagtens betyde 1000-1500 kr.

Men selvfølgelig ikke hvis det er et Omega til 2000.- vi snakker om. Er det derimod feks. en gammel Speedmaster cal. 321 med de originale papirer og boxe, så kan du sagtens lægge mindst det beløb oveni prisen.

Men det er selvølgelig individuelt hvor meget man lægger i de originale papirer.

Køber du et ur der er få år gammelt er det jo forholdsvis normalt med boxe og papirer.
Svar
ok.. det ur jeg læste det om var et alm seamaster fra 2001.. så må jeg hellere beholde box mm hvis jeg evt skulle sælge.. en dag Icon_e_biggrin Troede ikke det betød så meget..
Svar
De fleste almindelige mennesker (læs: ekslusive ur-nørder) er ikke specielt interesseret i bokse og papirer. Det er derfor, der er så mange ældre ure uden (der er selvfølgelig mange andre grunde).

Blandt ur-nørder er det derimod meget vigtigt. På vintage Rolex taler vi hurtigt 5-10k - og stigende.

På et Omega Seamaster fra 2001 vil det nok ikke have den store betydning - måske en tusse - selv mange år ud i fremtiden. Men se bare vintage Omega fra 60'erne - igen taler vi hurtigt 2-3k.

På yngre ure er interessen for papirer hovedsageligt et spørgsmål om ægthed (ja, jeg ved, papirer er lette at kopiere) og specielt sikkerhed for at uret ikke er stjålet.

Mange synes også bare, at boksen er "rar" at have. Der bliver for dævlen også gjort noget ud af dem nu om dage!

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Det kan ikke siges bedre end Stefan gjorde. Typisk forhøjes prisen på vintage Rolex 20-30 % hvis der er alt med. Så det kan let betyde 10 k ekstra og i de vildeste tilfælde op til 40-50 k.

Så behold altid ALT tilbehør. Selv gl. tidssvarende kataloger og andet "sjov" kan betyde tusindvis af kroner. Husk på at samlere også køber en historie og jo mere komplet den er jo højere bliver prisen.

Så selv om dit nye ur ikke er væsentlig mere være nu pga tilbehøret kan det let blive det om 20-30 år.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)