Svar: 8
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Alle.
Da jeg har set mig varm på Panerai og samtidig er ude efter et El Primero værk, er jeg kommet i tvivl om hvor mange modeller der laves med dette værk,umiddelbart mener jeg at det kun er 40mm modellerne, 72,74,121,122,52,60 og 108, samtidigt vil jeg gerne vide, hvad i Panerister mener er det mest interessante, jeg vil gerne have et med glas bagkasse. Er disse modeller ikke interessante i jeres øjne, jeg syntes nemlig næsten ikke at man ser dem disskuteret. Please hjælp,da jeg er begyndende Panerist.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Zenith Panerais er skam ganske efterspurgte blandt panerister. Der er ikke så mange og dem der er holder samlerne på. Derfor er de ikke så diskuteret. De er eftertragtet pga. værket og knap SÅ eftertragtet pga størrelsen som rigtig nok kun er 40 mm. De er vist alle med glasbagkasse. De mest alm. (71,72,121,122) er i hvertfald. Jeg vil anbefale dig at kigge efter PAM 72/74, 121/122 eller 52, idet de to sidste er specielle LE versioner som koster KASSEN. Specielt AMG PAM 108 koster vel ca. 150.000 kr. nu og er meget efterspurgt. Jeg har selv haft et 121 som var rigtig lækkert, MEN størrelsen og materialet (titanium) gjorde jeg solgte det. Når man først har haft 44 mm PAM er et 40 mm for lille. Men er det dit første syntes jeg da klart du skal købe et.
/Mads
•
Svar: 8
Tråde: 4
Tak for besvarelsen. Det gjorde det hele lidt nemmere. Jeg havde også den ide, at det skal være et Pam 72 eller 74,AMG tror jeg ikke jeg har tid til(penge).Jeg tror jeg må begynde at lede.Tak skal du have Mads.Det er altid rart, når folk ved hvad de taler om.
•
Svar: 304
Tråde: 45
Hej Mads,
Har 168 (regatta chrono 40mm) også Zenith urværk?
Jeg leder nu også efter de modeller.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ja PAM 72/74 eller 121/122 er dem man bør kigge efter. Prisen er ca. den samme så mere et spørgsmål om hvilket skivedesign man foretrækker. Deruden er 121/122 noget sjældnere idet de aldrig blev lavet i det stk. tal der var meningen. De fleste gætterier går på at Zenith lukkede ned for værk leveringen til div. konkurrenter for at opbygge deres eget brand og stå stærkere på kronograf-markedet.
Nej PAM 168 har OP XII værk baseret på Valjoux 7753. Jeg ville klart gå efter et EP i stedet når vi arbejder i 40 mm størrelsen. Ca. samme pris og langt flottere værk.
/Mads
•