Planet Ocean
Jeg er meget tæt på at købe Planet Ocean Chronograp, men er meget i tvivl om farven.
Umiddelbart synes jeg at den orange (22185000) er særdeles lækker, men er bange for at den på sigt bliver for poppet pga. farven - og jeg går hver dag i habit, så måske den klassisk sorte er et bedre valg i det lange løb.

Hvilken har mon den største gensalgsværdi.

I det hele taget synes jeg ikke at der er mange brugtePlanet Ocean Chronographer til salg, skyldes dette at uret er upopulært?

Jeg vil købe et spritnyt - er der nogle som ved hvor uret kan købes til en skarp pris, og hvilket niveau er det?
Svar
Jev ville vælge den sorte. hvem ved om orange er In om 10 år... Rustfrit stål og sort krans går du aldrig galt i byen med.

Nu du siger at du går i habit, har du så haft PO Chrono's størrelse med i dine overvejelser? Uret er jo enormt!
Svar
Først og fremmest ville jeg ikke vælge et stort sportsur med chronograf til skjorte og habit, men omvendt ved jeg godt at mange gør det. Set med mine øjne passer det kun, hvis man også bruger kondisko! Icon_razz

Nå, spøg til side. Den orange krans giver uret et friskt og sportslig look - men desværre også lidt Fætter BR, men uret ser helt anderledes ud med den sorte krans. Mere enkelt og også mere "klassisk sports".

Sammenblandingen af Dykkerur og Chronograf, som Omega har meget succes med er grundliggende en skæg blanding - men hvad! Der er jo også mange dykkerure med lækker læderrem - en decideret misforståelse, som blot viser at brugeren primært har uret for designets skyld.

Den Orange krans giver mening hvis man dykker dybt, men det er vist ikke derfor de fleste køber det.

Personligt kan jeg bedst lide at der er sammenhæng mellem form og funktionalitet - og jeg tror faktisk, at de design der overlever på lang sigt netop har den kvalitet. Når sammenhængen "smutter" bliver det mere "døgnfluer"

Eksempler på ure som er historiske - og har dannet skole, hvor design og funktionalitet går op i en højere enhed er:

JLC Reverso
Rolex Submariner
Breitling Navtimer
Omega Speedmaster

Der er en grund til at disse klassikere er det de er!

Der hvor sammenblanding bliver charmerende er når man fx. arver et gammelt dykkerur - men da man ikke selv dykker - monterer det med en smuk læderrem! Det giver mening og det er logisk! Men et nyt ur må "hænge sammen" Icon_cool

Hvad er så mit råd? Tag en tur til Horsens og besøg Peter Halse i Pouls Halses urforretning. Prøv urene og tænk på at du skal se på uret i mange år frem - ikke modediller, men klassisk look, holder!

Og skal man være absolut sikker på at uret er klassisk, så køb et vintage, der allerede er en klassikker! Det bliver formentlig også altid den bedste investering!

Og inden der nu er 10 som synes jeg ikke opfører mig pænt nu - så er det altså bare min menin/smag - ikke noget andet - ikke for at genere nogen!

vh Baun
Svar
Jeg ville klart nappe den sorte. Det klassiske look er altid den bedste investering i længden. PO skal nok blive en klassiker. Tendensen er at den er ved at skubbe det klassiske Seamaster 300 m lidt ud. Jeg tror kun den stadig sælger takket være 007 historien.

Der er solgt rigtig mange PO´er så jeg tror det er derfor der også er mange til salg. Jeg har endnu ikke hørt om nogen som var utilfredse med uret.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Der er solgt rigtig mange PO´er så jeg tror det er derfor der også er mange til salg. Jeg har endnu ikke hørt om nogen som var utilfredse med uret.

/Mads

Nu blev der skrevet, at der ikke var voldsomt mange til salg Icon_e_biggrin

Jeg kiggede selv på dette ur og lidt på brugtmarkedet for en 9 måneder siden. Mit indtryk er at der ikke er særligt mange på brugtmarkedet, da uret stadig er relativt nyt, og der er derfor ikke mange der allerede begynder at sælge.
Virker som et rigtigt fedt ur. Det var bare for "langt" altså fra hornene på hver side, så lænken sad ikke pænt på mig, samt at uret var for højt generelt efter min mening.

Mvh. Martin

PS. Ville tage den sorte. Har selv Submariner 14060 nu i stedet for PO'en.
Svar
Hvad enten du køber dit PO med den orange eller den sorte krans kan du altid købe en krans nr. 2 i den anden farve. De koster ca. 2500 kr. På den måde får du muligheden for at forny dit ur.
PETER K
Svar
Det er med dette ur som med kvinder........

Jeg flirtede også med den orange version, som er spændende og anderledes og én som man gerne vil ses i byen med og vise frem.

Men til sidst giftede jeg mig med den sorte..........

Spørgsmålet er også hvor mange ure man har at skifte med, er den orange PO sit eneste ender det sikkert hurtigt med skilsmisse.......men har man flere ure og "lufter" den orange version i ny og næ, så holder kærligheden længere vil jeg tro. Icon_rolleyes

PO er bare et super godt ur.

Jørler
Den der har flest ure når man dør...Vinder
Svar
Jeg har netop købt det samme ur med orange krans og gummirem i ren orange med foldelås. Jeg synes personligt at det orange er meget flottere at se på. Den orange farve, synes jeg, giver uret et helt specielt look, som de færreste ure har - men igen handler det om og smag. På den anden side så er den sorte på sin vis yderst klassisk som nok aldrig går af mode, som flere allerede har anført. Så hvis man har mere end et ur så er det orange næsten et must - da det bare udstråler en temmelig høj grad af sportslighed og anderledes stilfuldhed.

Jeg fik det til en meget fordelagtig pris (brugt) og synes at være godt tilfreds med det. Det eneste der nager mig lidt er farven på remmen som falder lidt for meget i øjnene. Desuden så er der folk som klager over, at gummiremmen godt kan være ubehagelig i varmen og at det kan betyde lugtgener pga. sved da håndleddet ikke "ånder" optimalt.

Jeg overvejer kraftigt at få en lænke - men tænker på om ikke det vil gøre uret for tungt. Lænken er er jo noget tungere end den der sidder i et alm. 45 mm PO uden kronograf, som jeg har i forvejen har (sort)? Ærgerligt for jeg har både lænke og den alm. sorte gummirem til dette ur. Og gummiremmen passer heller ikke til kronograf-modellen. Det skyldes, at sidstnævnte er noget højere og derfor ser lidt forkert ud, da det ikke går ud i et med urkassen. Til gengæld sidder denne rem smukt og harmonisk på mit almindelige PO ur - det sidder som støbt til urkassen mht. finish.

Lænken har jeg fundet til 499 USD $ her:
[url]"http://www.ofrei.com/page582.html#18789">http://www.ofrei.com/page582.html#18789[/url]

Er der nogen der ved hvad kronograf uret vejer med lænke? Et alm. PO 45 mm vejer ca. 220 g med lænke mod 180 g for en 42 mm.

Skulle jeg købe et helt nyt ville jeg klart købe det med lænke og så købe en sort gummirem med orange stikninger med tilhørende foldelås hos ovennævnte til små 2.100-.
Svar
Jeg kan ikke huske vægten, men man vænner sig til det. Lænken til PO er virkelig lækker!

Husk på, at den lænke, du har kig på, vil blive fortoldet og momset - dette gælder også forsendelsen (ca. plus 30%). Altså USD 500+forsendelse x 1,3 og så hedder den ca. USD 700. Kursen er selvfølgelig god i disse tider.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg fandt frem til, at vægten for et PO med kronograf vejer ca. 260 g (uden nogle led pillet af lænken). Til sammenligning vejer mit PO 45 mm uden kronograf og med den sorte dykker/gummirem monteret kun ca. 130 g.

Jeg tror simpelthen, at det bliver en tand for tungt. Men jeg tror nu bare, at jeg udskifter den nuværende gummirem med den sorte, som har orange stikninger. Den syntes jeg personligt passer bedst til uret, og gør det virkelig smukt.

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)