Seamaster Planet ocean
Jeg fik mig købt en sprit ny Omega seamaster Planet Ocean 44 mm.
Har været super glad for uret indtil en dag det ikke virker.
Har brugt det ca. 100 t.
Sender uret ind til importør der 3 uger efter oplyser at der har været et slag på hornene derfor er uret gået itu.
Jeg kan ikke menes at jeg har slået hånden/uret ind i en væg-dørkam.
Omega Danmark ville ikke lave uret på garantien selvom uret kun var 10 mdr. gammelt.
Så jeg køber ikke omega igen, da jeg er meget skuffet over deres service i denne sag.....
Hvad mener du / i .
Omega.
Svar
Det må vist afhænge af om man virkeligt kan se at hornet er mærket af at det har fået et slag - der skal ret meget til vil jeg mene, for at der kommer et tydlige slag mærke i hornene eller en rigtig bule.

Hvis du ikke selv tydeligt kan se et mærke efter et godt slag - så synes jeg det er en mystisk beslutning af forhandleren

Det er klart at HVIS man kan se at det har fået et slag, så står du dårligt, det ville du også i andre mærker tror jeg. Det er helt sikkert BUTIKKENS PLIGT at BEVISE at det har fået et slag - via et tydeligt mærke - når uret kun er 10 mdr gammelt - så hvis du ikke selv kan se et klart mærke, så ville jeg i alle fald lade den gå via forbrugerrådet
http://www.forbrug.dk
Det koster et gebyr - og vil være smadder surt at du måske ikke kan lade det reparere før de har udtalt sig - men jeg synes det er det værd.

Keep us posted
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis ikke Omega/forhandleren kan påvise tydelige mærke efter det omtalte slag, vil jeg mene at uret bør repareres under garantien.

På den anden side set - hvis der er tydelig mærke efter stød/slag - er det jo Omega uvedkommende om du har lagt mærke til at det er kommet!

Du kunne evt. lade en anden urmager (uvildig) vurdere om du virkelig selv kan være skyld i problemet.

Hvordan kan det være at det kun har kørt 100 timer på 10 måneder? Bruger du det kun til specielle lejligheder - så bør uret jo være som nyt mht. småridser mv. Hvis det er tilfældet, ville jeg køre sagen hele vejen igennem. Jeg tror Omega vil komme til at lave det under garantien, hvis det er tilfældet.

vh Baun
Svar
Det lyder mærkeligt...

Har du ikke billede? At et ur skulle holde op med at virke (jeg går ud fra, vi taler om, at viserne ikke bevæger sig) ved et slag...?

Og så et PO - man kan jo næsten slå søm i med det? Almindelig slag mod dørkarme og borde eller tab på gulv bør ikke have andet end momentan indflydelse.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Har du købt uret hos en dansk forhandler?? Hva siger han??
Svar
Hej.
Jo uret havde fået et lille hak på siden af kassen.
Uret blev sendt til "omega" i hellerup der så sendte det til fabrikken.
Damen i hellerup sagde at jeg måtte have slået uret hårdt ned i jorden ,hmmm. så der skulle betales for og få uret lavet...Ja kr.2.800,- blev det til, jeg sagde at jeg ikke ville købe Omega igen efter denne service...Hun var iskold.....
Men jeg er nu også mest glad for min Breitling Emergency som bare har virket i de 5 år jeg har haft det...Et rigtigt herre ur...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)