prestigetime/authenticwatches.com
#21
Som jeg har forstået det (er der nogen med bedre viden/erfaring her?), får man ikke en garanti fra urproducenten, når man køber på det grå marked. Den garanti man får, er fra forretningen/websitet, derfor mener jeg også, at man skal sende uret til USA i tilfælde af problemer. En stor ulempe, som man må veje op imod besparelsen. I mit tilfælde er besparelsen så stor, at jeg gerne vil løbe risikoen, men det er vist et individuet spørgsmål hvor man sætter grænsen.

Jeg har ikke tidligere hørt om et max. beløb på kreditkort. Hvis grænsen er EUR 1000 får jeg vist selv problemer med mit urkøb Icon_e_sad

Mvh
Michael
Svar
#22
Hej alle sammen

Kunne rigtig godt tænke mig at høre om nogle erfaringer angående told/moms på ure købt hos f.eks. prestigetime?

Står nemlig selv og vil bestille ur enten hos prestigetime eller authenticwatches, og vil derfor sige at det har en væsentlig betydning om man får en opkrævning fra staten på de 25% af købsprisen.

Har I fået denne opkrævning?

Mvh
Andreas Bødker
Svar
#23
Jeg kan kun som noget generelt bemærke, at fra USA må man absolut regne med at få en opkrævning på moms og told, ca 28% oven i hatten (inkl. af fragt beløbet) og er man ikke indstillet på det, og stadigt synes man gør en furnuftig handel inkl. de ca 28% -, så skal man lade være med at købe det pågældende i USA. Der er helt sikkert ingen her der kan sige at USA ikke betyder moms/told - det gør det i langt de fleste tilfælde.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#24
Tak for besvarelsen.

Jeg er nemlig meget i tvivl, har nemlig en bekendt der har købt noget fra USA, uden at moms er blevet opkrævet. Ligeledes har jeg anden der er blevet opkrævet moms.

Ville være rigtig hjælpsomt hvis nogen, som har købt ur fra USA, kunne fortælle om deres forløb.

Forsat god aften.
Svar
#25
Det kan du finde i masser af tråde - jeg har købt mange gange i USA: Hovedreglen er at told og moms kommer på helt automatisk når det er USA - det er der vist almindelig enighed om blandt forumets brugere i tidlligere tråde. (i mit fald tror jeg faktisk det altid har været tilfældet med mindre det har været noget inferiørt)

Sikker kan man ikke være - noget kan måske smutte gennem, men det generelle indtryk er, at USA = told (visse anre lande synes at slippe lettere) Køb kun hvis handle kan bære told og moms
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#26
Hej

Hvis du køber fra USA er du næsten 100% sikker på at få en opkrævning på told og moms.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)