Hvordan ødelægger man et smukt gl. IWC?
Hvordan ødelægger man et smukt gl. IWC lommeur?
- man lodder horn på!!!

[url]"http://cgi.ebay.de/Hochfeine-massivgoldene-IWC-Taschenuhr-nun-Armbanduhr_W0QQitemZ300110608801QQihZ020QQcategoryZ9241QQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.de/Hochfeine-massivgold ... dZViewItem[/url]
Svar
Ja men den har nok set skrækkeligt ud inden.

Mon ikke man har stukket den en ny skive samtidigt - og en ny krone. Der er masser af redialede IWC skiver til lomme ure hvis man vil bygge om.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Gamle IWC lommeure handles til forholdvis små penge, og de fleste er uden navn på skiven, så er det bare at sætte en redial på samt nogen horn og en rem, og så sælges uret til 4 5 gange prisen som et lommeur.

MVH Peter
Svar
Hvis skiven er skiftet, hvorfor har man så ikke anskaffet sig én, som passer til armbåndsur (vender den rigtige vej)? Det ser da tosset ud!
Svar
KK Skrev:Hvis skiven er skiftet, hvorfor har man så ikke anskaffet sig én, som passer til armbåndsur (vender den rigtige vej)? Det ser da tosset ud!

Hvordan ville du så sørge for at kronen kunne være der samt at sekund-viseren passede på skiven?

I øvrigt så har Omega også lavet et Driver's Watch med skiven vendt den vej.
Jeg har desværre fået smidt de rigtige billede væk, så har kun thumbs:
İmage
Svar
mhca Skrev:Hvordan ville du så sørge for at kronen kunne være der samt at sekund-viseren passede på skiven?
Krone og subdial skulle selvfølgelig blive hvor de er - men der skulle en ny skive med med andet layout (subdial ved 9 istedet for 6 og tallene skulle vendes) ????
Svar
Ja, jeg tågede lige lidt Icon_smil Selvfølgelig kunne man gøre det sådan. Kræver bare at man kan anskaffe sådan en skive med IWC mærket på i rigtig størrelse.
Sorry Icon_razz

Mvh. Martin
Svar
Jep, uret er da ellers flot. Originalt eller ej, så kunne det godt få lidt tid på armen hos mig. Icon_e_biggrin
Men du har jo ret i, at man ikke finder en original skive (i hvert fald fra oprindelsestidspunktet) som kunne passe det nye design. Kan man få en nyere, evt. speciealfremstillet eller...?
Jeg har selv et ombygget Omega lommeur - men det var oprindeligt med springkapsel og krone ved 3, så det passer super i layout til armbåndsur.
Er det normalt med et marriage at layoutet er "forkert" ift armbåndsure?
Svar
KK Skrev:Er det normalt med et marriage at layoutet er "forkert" ift armbåndsure?
Nej - det normale er at man trykker skiven så kronen kommer ved kl 3 og subdialen ved kl 6 (NEJ SELVFØLGELIGT KL 9 - BEKLAGER OG NU RETTET) og kl 12 helt på sin normale plads

Det kunne jo så være at det var den oprindelige skive her - umuligt at se på billeder - men det kunne det da være - kronen må være byttet, det er ikke en lommeurs krone, men der lavedes marriage ved at man blot tog lommeuret og svejsede horn på uden at ændre skive layoutet

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Nej - det normale er at man trykker skiven så kronen kommer ved kl 3 og subdialen ved kl 6 og kl 12 helt på sin normale plads
Øh, du mener vel subdial ved 9 (idet lommeure har subdial ved 6 og roteres 45 grader ved marriage) ???
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)