Svar: 13
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej!
En særligt udvalgt garder får overrakt "Dronningens Ur" af HM Dronningen personligt, er der nogen som tilfældigvis ved hvad det er for et mærke og model.
Per
•
Svar: 453
Tråde: 36
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg kender ikke til mærket. Der findes også nogle gardere der får Borgmesterens ur, når de kommer ind i vagtkompagniet tror jeg det er.
En af mine kammerater fik "Borgmesterens ur". Det var et Longines ur. Han sagde at Dronningen vist nok brugte Longines. Om det han egentlig mente var at Dronningens ur var et Longines, ved jeg ikke. Dronningens ur er i hvert fald et guld-ur, så vidt jeg har forstået. Jeg så det desværre ikke selv, da jeg var til den fest hvor garderne var da uret var overrakt.
Jeg vil dog også gerne høre mere
Mvh. Martin
•
Dronningens ur, er et Longines. Men det er kun Gulddublé, så lidt fint er det, men vil dog mene, at den store effekt, ligger i inskriptionen på bagsiden fra dronningen og det medfølgende håndtryk fra samme person.
Det der måske er det mestsærligt ved Dronningens ur, er at det er soldaterkammeraterne som udvælger hvem æren skal tilfalde.
Uret overrækkes på den årlige drommingeparade, som er en fast tradition ved Livgarden.
Torben
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Det er et Longines i gulddouble til 2950 kroner.
MVH Peter
•