nyt ur måske
overvejer et af følgende ure :
İmage
İmage
Glashutte senator perpetual calendar 40mm dia. Caliber 100.
Er der nogle som synes denne form for complication er nyttig eller er det bare bling osv.

İmage

Chronoswiss rèpètition à quarts
Base caliber Enicar med Dubois-Dèpraz kvarter repeater modul.
40mm dia.
En til prisen en usædvanlig complication som ellers ville koste en formue, har dog heller ikke hørt hvordan det lyder så man skal nok ikke forvente det ringer som et IWC til flere hundrede tusinde kr !!! kunne ikke lige finde nogle billeder af kassens
bagside! måske nogle af jer der kan???

İmage
İmage

Glashutte panograph
Caliber 61 kolonnehjuls værk.
39.5mm dia
Her taler billederne vist for sig selv,!!! fordi det er med på listen er mest fordi jeg i min samling ikke har et stopur endnu.

Thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar
Min favorit af de 3, er nok Chronoswiss'en...

Har altid synes de lavede spændende ting...

Har er en lille artikel, om et af de andre ure de laver. Det viser lidt om den generelle kvalitet.http://www.timezone.com/library/horologi...1577973475
Svar
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er kæmpe GO fan. Deres ure er for lækre - især den nye generation af værker.

Chronoswiss må man dog også tage hatten af for. De går kun en vej mht. kvalitet. Ordene i Wristwatch Annual siger en del.

Hva' med dem alle tre Icon_e_biggrin

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg er også ret begejstret for GO og har kigget lidt på de nye Cal. 100 modeller. De er ret lækre, selvom jeg ikke vil skille mig af med min Cal. 39 senator. En evighedskalender er da bestemt en brugbar Komplication, hvorimod månefase nok er en af de mest uanvendelige i det morderne samfund. Jeg har derfor et ur med mpnefase. Med andre ord: jeg er lidt ligeglad med, om en komplication er anvendelig eller ej. Det handler om det stykke imponerende mekanik, der ligger bag. Ellers kan man jo bare købe et quartsur.

Chronoswiss kender jeg kun af navn, men det kunne være, man skulle kigge lidt. Måske er det et interessant mærke.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
thomas.b.s Skrev:kunne ikke lige finde nogle billeder af kassens
bagside! måske nogle af jer der kan???
Kun i guld-udgaven:
İmage
İmage
Svar
damn that's nice.... Icon_e_biggrin
Svar
Tja uanset hvad du vælger går du ikke helt galt i byen. Så jeg vil mene det er din personlige smag der afgør valget. Men lidt fordele og ulemper kan vi da altid finde:

GO kal. 100 er flot og velkonstrueret. Dog ikke helt på højde med de manuelle i Pano-serien hvor den har fået max-gas. Her har finish og detaljerne i top. Man kan så mene at evighedskalenderen trækker fra kronograffunktionen. Så man kan vel groft sagt sige at du enten skal gå efter den skrabede model med den mest komplicerede funktion, eller gå efter den mere simple komplikation og en flottere finish og horologi.

Chronoswiss er også spændende, og jeg har stor respekt for hvad de i dag formår. Men værkmæssigt kan det ikke følge med GO. Desuden vil jeg nok gå efter et minute repeater, hvis jeg endelig tænkte i de baner. Er et quater repeater ikke lidt som en 4-cylderede sports-vogn? Icon_e_confused Man kan fornemme følelsen, uden det helt er det rigtige.

/Mads
Svar
Hej

Jeg vil absolut også gå efter Glashutte, de er horologisk højere end Chronoswiss.

MVH Peter
Svar
GO ligger meget højere på min list end Chronoswiss, men jeg vil nok få en model som har klassik look at folk kan genkend GO

fx: Glashutte PanoMaticLunar
İmage
Svar
GO.

Ingen sammenligning!

Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)