Box - hvad sker der - hvorfor?
Kære med-ur-nørder,

Gør mig klogere - please... Hvorfor er der så mange ure, hvor boksen forsvinder med årene?

Ja, jeg kan sagtens forstille mig forskellige årsager såsom brand, vandskader, flytterod, etc. Men det kan vel ikke retfærdiggøre det store antal?

Når nu de fleste dyrere ure sælges med en pæn boks og papirer... Man smider jo heller ikke bilens registreringsattest eller skødet på en ejendom væk. Eller er det bare mig...?

Har selv et par ure uden original boks og papirer, men et eller andet sted irriterer det mig til hudløshed.

Er det bare fordi historie og oprindelse betyder noget for mig som ur-nørd?

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej

Det er desværre meget normalt at folk smider boksen med alle papirer ud når garantien udløber, for de tænker som regel ikke på os urnørder der gerne vil have de oprindelige papirer.

MVH Peter
Svar
Indpakning er jo bare affald - i de flestes øjne. Hvis uret altid sidder på armen, hvad skal man så med yderkasse, kasse, inderkasse, vedlagte bøger, kalendere osv? (urfabrikanterne er efter min mening også gået lidt over gevind hvad angår mængden/størelsen af emballagen).
Vi smider alle en masse indpakning ud som andre samlere/entusiaster ville betale ekstra for nu eller i fremtiden. Legetøj er et typisk eksempel hvor samlere tillægger indpakningen stor værdi - men som oftest er gået tabt.
Jeg deler også dit ønske om at eje emballagen på ting jeg betragter som samlerobjekter, men jeg forstår udemærket at de almindelige forbrugere er ligeglade, når det for dem blot er det indeni som er interessant.

mvh
Niels
Svar
Ja, jeg tror meget det er som Peter skriver. Når først garantien er røget, så ser de fleste ikke papirerne som særligt interessante. Og så kan man vel også lige så godt smide boksen ud, hvis man får lyst til at rydde lidt op.

Jeg ved heller ikke hvor stor en del af ure, der bliver købt i udlandet på ferier. Men i det tilfælde er det måske ikke altid lige praktisk at skulle slæbe en boks med hjem.

Mit ene ur er ikke købt hos en AD dansk forhandler, da jeg var fristet af en besparelse på nogle tusinde. Derfor fik jeg også kun et ur med garanti-papiret samt det lille plastik-mærke, der sad på uret. Dette skyldtes at det er for besværligt at modtage alle urene med tilhørende kasser. Så kasserne er formentlig forblevet i Hong Kong.
Måske der er flere i den situation. Jeg har selv haft overvejet at anskaffe mig den korrekte kasse til uret, men jeg synes simpelthen at 800 kr. for en kasse med en manual (til et ur uden dato o.l.) er frås.

Mvh. Martin
Svar
Tjaaa, takker - men meget klogere blev jeg ikke. Nok fordi den ikke er længere...

Men måske man skulle stille sig udenfor diverse urbikse og "afhjælpe" kunderne deres "emballage" Icon_e_confused

God weekend

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)