Zodiac og certina ds-2
zodiac sst serien som udseesendemæssigt falder i min smag. hvordan er kvaliteten i dem ?

jeg er faldet lidt for certina DS-2 fra 68 ??
med sort skive. og overvejer at anskaffe mig et. da det er flot og samtidig har et ry for at være utroligt solidt. jeg har forstået at det både findes som automatisk og som manuel.
er der noget jeg skal være opmærksom på eller en af de modeller man skal undgå? jeg er mest til automatisk men kun hvis det ikke går ud over holdbarheden.
og sidst men ikke mindst hvad er en fornuftig pris på en velholdt udgave af et sådanne. ?

Mvh
DJmon
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med

KROGNOS URMAGERI - Jørgen Petersen
Frederiksberg Allé 70
1820 Frederiksberg C, Denmark
Telefon: +45 33 79 14 50

Jeg ved at Jørgen har en stor forkærlighed tíl netop Certina DS fra 60'erne.

Og ja Certina DS (double security) er 'rocker' stærkt.

Om følgende er sandt ved jeg ikke men historien er god.

En tidlig Certina model kaldet "Labora" kunne efter sigende tage nogle alvorlige stryg. For at understrege pointen viste reklamer for uret en 'voksen' skovarbejder som mens han bar uret fældede et stort træ.

Jeg tror også Jørgen kan fortælle dig noget om Zodiac. Her ville jeg personligt gå efter de ældre dykkermodeller... - hvilket du naturligvis ikke skal lade dig farve af!

Med venlig hilsen

Anders
I just want to know Gods thoughts.. - the rest are details!
Svar
Hej

De gamle Certina DS modeller er næsten umulig at tage livet af, DS2 med sort urskive er forholdvis sjælden, og ikke så nemme at få fat i.

MVH Peter
Svar
ok tak for svarene jeg kan se at det er mere realistisk at gå efter et certina med hvid skive hvad der også ser godt ud. det der forvirrre mig er de enorme prisforskelle jeg kan få et til 3000 men jeg kan også få et til 400 ??? men hvis det er så holdbart er der måske masser på markedet?
Svar
Hej

Jeg har en DS af første generation ikke DS2, du kan købe for 500 kroner med en masse patina. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg har en DS af første generation ikke DS2, du kan købe for 500 kroner med en masse patina. Icon_e_smile

MVH Peter

Hej tak for tilbudet men det er kun DS-2 der har interesse og helst ikke for meget patina ..
Svar
Hej

Jeg har også en Certina DS-2 automatic i meget flot stand med lys urskive, som jeg vil sælge for 1800 kroner.

MVH Peter
Svar
JA.. - der findes da en del DS'ere derude. Min er faring er dog blot, at størstedelen af dem er brugt på den hårde måde, netop fordi de var kendt for at kunne tage en øretæve.

OG naturligvis vil der være forskel på en 3 kilo el. en 0,4 kilo (kroner) model!

Personligt ville jeg aldrig kaste penge efter en godt slidt model, for sekundet efter at skulle ofre et par tusiend kroner på at sætte skidet i stand.

Men du skal naturligvis gøre det på den måde DU finder bedst.

Venlig Hilsen

Anders
I just want to know Gods thoughts.. - the rest are details!
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg har også en Certina DS-2 automatic i meget flot stand med lys urskive, som jeg vil sælge for 1800 kroner.

MVH Peter

Hej tak for tilbudet men jeg tror jeg klapper hesten lidt.
har to ure til service og to incoming.

Jeg skal nok kontakte dig hvis det bliver aktuelt.

Mvh
Dennis

"mindspring" Jeg er helt enig. der er intet sparet ved et renoveringsprojekt.
De fleste har flot skive og nyt glas men kassen er er rigtig slidt hvad der siger en del.

mvh dennis
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)