Svar: 16
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej rødder,
Jeg må eje et ur med et Lemania 5100 værk!
Nu er problemet bare, at finde et ur, som samtidigt tiltaler mig. Jeg havde luret på et Sinn142, men det produceres vist ikke længere med Lemania urværket. Der er også Tutima, men dem kan jeg ikke få i DK
Er der nogen der kan hjælpe - gerne med en (komplet) liste over ure jeg kan få nye, der har dette legendariske værk!
Pft, Requiem
•
Tråde: 4
Bemærk "nye"! Som i; ikke brugte!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Det burde være nemt at fine et Tutima med det værk, Omega har også brugt det i en Speedmaster, men hvorfor gå efter det grimmeste chronographværk der er fremstillet, værket er med en del grimme grå plasticdele, og som regel uden nogen ekstra finnissage overhovedet, men rent funktionelt er det rigtigt godt.
MVH Peter
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Du får nok svært ved at finde et nyt, idet værket ikke længere produceres. Produktionen stoppede for 2-3 år siden. Så du skal nok kigge efter et NOS ur fra Sinn, Tutima og Fortis. Det er dem som senest har brugt værket i deres ure. De skulle nok vær til at finde.
Jeg kan kun tilslutte mig Peters kommentar. Dette værk hører bestemt ikke til blandt de smukkeste, men er et hard-core toolwatch chrono-værk som skal gemmes langt væk bag en fast bagkasse. Største fordel er den centralt placerede store sekundviser. Letlæselig må man sige.
Held med søgningen...!
/Mads
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Nej, det er ikke for værkets ynde, man skal vælge Lemania 5100, men med centrale krono-sekund/minut-visere, day-date og 24-timers visning "kl. 12" giver det et lækkert skivelayout.
Dertil kommer historien! Lemania 5100 (og "plastik"-konceptet bag) har vel en del af æren for, at dele af den Schweiziske urindustri overlevede - eller tager jeg fejl? Andre mærker adopterede jo plastikkomponenter.
Og så er værket vel så hæsligt, at det er kønt (sagde den lykkelige ejer af et Fortis LE).
# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 163
Tråde: 22
Og Så ikke mindst,at det går så præcist,at det "næsten" kunne blive COSC certificeret  .
Mit Fortis vinder kun med 1-2 sek. i døgnet  .
Synes at Cosmonaut ure med 5100 værket ser mere "tidsløst" ud i designet,og synes selv at de nedskruede kroner til stopuret oser langt væk af kvalitet.
Der er vist et ur til salg magen til mit på samme hjemmeside,og så endda med guldkrans og kroner  -Tjek det lige ud,og så prisen også  .
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
•
Svar: 163
Tråde: 22
Sorry-har lige set,at det er blevet solgt  .
Men så er der et limited edition til slag i titanium  .Det er bestemt også værd at kigge på!.
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
•
Svar: 279
Tråde: 52
Givet Likes: 2
Jeg har en Speedmaster mark III, og det er vel i bundog grund samme værk - Omega cal. 1140.
Peter
•
Tråde: 3
Selvfølgelig skal du have et Lemania 5100. Lad dig ikke narre af elskerne af filigrane urdelikatesser. Lemania 5100 er det sejeste værk, du kan finde. I bilernes verden svarer det vel nærmest til en 1. generation Mercedes Unimog  Grim som arvesynden men ustoppelig  Og så er det jo rent faktisk ved at være ægte "vintage".
Mit Sinn 142St har frydet mit øje siden jeg købte det. Min eneste overvejelse er, om jeg skal investere i en fabriksrenovering af den lidt ramponerede kasse.....Er der nogle der har holdninger til den slags?
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Omega 1140 og Lemania 5100 er ikke identiske.
MVH Peter
•
|