Landeron?
Er der nogen der kender til dette chronoværk: Landeron 51 - 17 Jewels
Svar
Ja det er en meget brugt sag i en lang række forskellige chronografer. Den er Cam switched - knast - på dansk, i modsætning til den finere "kolonne hjul" - den er dermed ikke i sig selv garanti for pris, men anvendt af masser af mærker - og er den korrekt justeret, så kan den gå fint og fungere glimerende, men skal vi sige at en almindelig - chrom med stål back eller forgyldt - chronograf med den vil koste 160 til 290 euro, med mindre den er i et specielt mærke - og iøvrigt i "gennemsnit stand"

vh john
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har set den brugt i en 60ér chrono til ca 8.000 kr - efter sigende istandsat. Selve urmærket kender jeg ikke (men den gang var der jo også en del små mærker).
Svar
Det lyder dyrt helt ærligt. Du kan finde den til de der 2-300 Euro - og istandsat koster jo trods alt 150 euro i alle fald, - og så kan man vel sige 4-500 hvis den er med flot skive og nyistandsat, men det er jo 4000 danske, så 8000 lyder lidt dyrt - hvis det ikke er en mærkevare. F.eks gamle Breilings med de der Landeron 48 -49 -148 -149 -248 -249 og som den du kigger på, 51 - kan sagtens koste 8000 danske kroner

vh John
Besøg min blog om ure!
Svar
Urmærket er "Wittnauer"...
Svar
Stadigt dyrt. Wittnauer er amerikansk Longinges, og har lavet mange flotte ure, men stadigt er 8000 kr meget for en knast chronograf synes jeg

vh John
Besøg min blog om ure!
Svar
fint - mange tak
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)