Hold øje med denne mand.....
#1
Christian kommer vi sandsynligvis til at høre mere om. Hans hjemmeside: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.christian-lass.com">www.christian-lass.com</a><!-- w --> han arbejder hos: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vianney-halter.com">www.vianney-halter.com</a><!-- w -->
Christian har lavet mig bekendt den eneste tourbillon i DK, (ved ikke om han er blevet færdig med den) skal til møde med ham 2 maj på urmagerskolen, bliver lidt spændende at høre hvad han går og laver nu(?).
Har set hans Lass nr. 1, ren provokation af alle de store ure....... Det er stort.
Mvh Lars
Svar
#2
Har hørt lidt talen om ham...

Spændende spændende...
Svar
#3
Har arbejdet sammen med ham hos Søren, en spændende urmager. Venter mig meget spændende fra hans hånd. Har lavet en cnc- fræser til SMÅ ting. Spændende, spændende.
Glæder mig til d. 2. 5.
Mvh Lars
Svar
#4
Kunne man måske få en lille "rapport" hvis der kommer noget spændende op Icon_question
Svar
#5
Jeg skal gøre mit for det.
Nu må vi se om det kun bliver om hans cnc-fræser eller hvorlangt vi kommer omkring, men skal nok skrive hvis der er noget spændende.
Mvh Lars
Svar
#6
Hej.
Ja, så oprandt den store dag, at se og høre Christian fortælle om hvad han laver i Schweitz, det satte finsch i et nyt lys. For da slet ikke at tale om at komme til at lave en tourbillon færdig..... den var med på Bassel sidste år, men kun som udstillings"model" (gik ikke). Så efter at han var kommet ind i varmen fik han en opgave... lav dette ur færdig.
Det var spændende at høre og se, når man så fik at vide at ganghjulet var fra et Peseux 7000, ja så var størrelsen jo på plads. Imponerende. Høre ham, ja så lavede jeg ligge de og de hjul, det lille drev tourbillonen kører rundt om, jo tak for kaffe siger jeg blot, det var smous for øregangen Icon_e_surprised
Desværre må jeg bedrøve med at jeg havde ikke lejlighed til at tage billeder da det hele forregik med projektor på lærred.
Vi så også billeder af hvorfor ting nogle gange koster spidsen af en jetjager, finisch, finisch og finisch, bare at afgrate en bro 45 grader og lige bred afgratning hele vejen rundt, blank polere den, for slet ikke at tale om diverse slibninger og altsammen i samme højde. Ikke noget der stak op eller var forsænket, næ, næ, lige højt hele vejen over værket. Se det er flot arbejde og tidskrævende.
Håber vi kan trække ham til et møde en dag, hvor han vil fortælle lidt mere. Det skal opleves det kan slet ikke genfortælles og give ham bare lidt...... hmmm. respekt.
Mvh Lars
Svar
#7
Det lyder spændende!!

Han lyder som en extremt talentfuld mand! Og han arbejde også for Vinnie Halter? Så er det jo klart han har evner!! Icon_e_biggrin

Men kan jo bare drømme det er en om en 10 år... Icon_cool
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)