Hvorfor Glycine
Er der nogle som ved hvorfra navnet Glycine kommer? Det er jo ikke grundlæggernes navne. Måske opdigtet som Rolex eller betyder det faktisk noget? :?:
Svar
Rolex har du ret i man ikke ved med sikkerhed. En historie - som findes mange steder er, at det betyder horlogerie exquise eller noget med fineste ure - i en sammentrukket from.

Mange navne er dannet sjovt, ex ESSO som kommer fra udtalen af første bogstav i olieselskabet Standard Oil Simpelthen udtalten af SO

Og så en vild chance. Wisteria sinensis er en klatreplante som er karekteristisk i sin beskrivelse ved, at den vokser ved at sno sig selv, med eller mod uret i skarpe drejninger, og den hed og hedder på fransk - Glycine??
Sno sig med uret?? Bare et bud.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Næste gang, jeg skal se på et Glycine, vil jeg teste di teori og spørge efter en blåregn Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Hej

Jeg vil umiddelbart gætte på at man har fundet på et navn.

MVH Peter
Svar
En hurtig søgning på "define:glycine" på google...

Glycine er den mest simple aminosyre...

Glycine er navnet på en soyabønne...

# GT

P.S. Undertegnede påstår på ingen måde, at ovennævnte har haft indflydelse på navngivningen!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tror da også bare det er påhittet, men beskrivelsen af den der plante på nettet er, at den er helt karektiristisk ved at kraftigt clockwise eller counter clockwise - det var den eneste spæde link til navnet, men jeg tror også det er et påhit, selvom langt de fleste navne nu har en eller anden god baggrund - nogen gange - ofte - navnet på skaberen (Benrus = Benjamin Lazarus ex) -Racine er fra Enicar - men stavet omvendt - eller også er det modsat - osv Icon_e_confused

vh John
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg tror og også at John har ret.

MVH Peter
Svar
Tak for budene, jeg endte med at skrive til Glycine, her deres svar:

Glycine is a wonderful sweed smelling plant that climbs walls of houses and gardens and developes beautiful grape-like flowers of tenderblue and violet colour. Is rather at home in middle and South Europe.

Best regards
GLYCINE WATCH SA
Stéphanie Wälchli
Svar
Kilgore Skrev:Tak for budene, jeg endte med at skrive til Glycine, her deres svar:

Glycine is a wonderful sweed smelling plant that climbs walls of houses and gardens and developes beautiful grape-like flowers of tenderblue and violet colour. Is rather at home in middle and South Europe.

Best regards
GLYCINE WATCH SA
Stéphanie Wälchli

En gang imellem kan man komme nær. Den jeg beskrev først i tråden ser ud præcis som de beskriver den, bortset far Glycine ikke selv nævner, at det mest karateristiske ved den er, at den snor sig (som klatreplante) kraftigt clockwise - hvilket kunne ha været med til at få dem til at tænke sådan. Jeg skrev:

Og så en vild chance. Wisteria sinensis er en klatreplante som er karekteristisk i sin beskrivelse ved, at den vokser ved at sno sig selv, med eller mod uret i skarpe drejninger, og den hed og hedder på fransk - Glycine??
Sno sig med uret?? Bare et bud.

Det var rent gæt, men lidt sjovt

vh John
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)