Svar: 32
Tråde: 13
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej!
Jeg har kigget lidt på en brugt submariner fra 98, men kransen har nogle hak helt yderst. Det går som det ses på billedet altså ikke ind over det sorte, men er derude hvor kransen er rillet.
Mit spørgsmål er så, om disse hak kan poleres væk ved et service, eller om der kræves en helt ny krans for at rette op på det.
Den sidste løsning kan jeg forestille mig er en kostelig affære, så det kunne jo være glimrende hvis det kunne poleres væk.
•
Svar: 348
Tråde: 28
Hej
Aws... Skræmmer gør altid ondt
En polering er jo dybest set at fjerne materiale, så det uden om en fordybning kommer/buer ned mod fordybningen.
Uden at have erfaring med det vil jeg tro at det nok ikke kan poleres væk så det slet ikke kan ses, men vil da umiddelbart tro at det godt kan poleres så flot at det ikke er noget man lægger mærke til ved første øjekast, men skal studeres nærmere.
Men tag da en snak med f.eks. Klarlund om det. Uanset hvad du vælger (polering el. udskiftning), så kan du garanteret godt få ordnet det "før tid" hvis der er lidt for længe til den skal til service. Kransen kan nemlig nemt pilles af (med det rigtige værktøj) uden at uret skal skilles helt ad, så det burde kunne ordnes rimeligt hurtigt hvis de lige har tid.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Hvis det skal være perfekt kommer man ikke uden om at købe en ny krans, det kan dog poleres men man kommer nok til at fjerne for meget materiale til at det ser rigtig pænt ud.
MVH Peter
•
Svar: 32
Tråde: 13
Nej det anede mig...
Hvad løber sådan en ny krans op i?
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Avs...Der skal en ny krans til før det bliver lækkert...
Jeg mener det er en sag til knap 3.000 kr. alt inkl. Men forhør dig hos Klarlund.
/Mads
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
Personligt ville jeg ikke ofre pengene til en ny krans. Du kan godt lave
det så det ikke skæmmer. Nu har du jo forstørret billedet op i størrelse med et Bornholmerur, og så ser det jo straks slemt ud.
Hvis du ikker er totalt fumlefingeret, så prøv at se dette link om hvordan
du afmontere lynette samt fjerner ridser .. det er faktisk ikke så svært!
[url]"http://www.oysterinfo.de/de/workshop/index.php">http://www.oysterinfo.de/de/workshop/index.php[/url]
Hvis prisen på uret er rigtig, så ville det ikke holde mig tilbage. Du kan
altid skifte lynetten senere.

leJ
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg vil som urmager ikke råde folk til selv at afmontere lynetten, det kan nemt give mange flere ridser.
MVH Peter
•