Nyt (brugt) ur til omkring 10.000
#1
Jeg har altid haft en forkærlighed for dyre og exclusive ure og nu efter længere tids opsparing og tænken over det, har jeg bestemt mig for, at jeg vil gøre min drøm til virkelighed og få et rigtig lækkert ur.

Jeg har en ca. 10.000, kan godt strækkes lidt, men ca. der omkring.

Jeg vil så gerne spørge jer ur entusiaster om, hvad man skal kigge efter og, hvilket ur, som er det bedste - her tænker jeg på urværk osv.

Jeg har kigget lidt på følgende to ure:

Omega seamaster og Breitling SuperOcean og det er designmæssigt noget, som ligner jeg leder efter.

Jeg vil også meget gerne have et ur med safir glas, eller lignende, som ikke bliver ridset.

Jeg går ikke så meget op i flash værdien, jeg køber ikke et dyrt ur fordi jeg ønsker at vise jeg har hverken råd, eller vil være "smartass" så om det ene mærke er mere eksclusivt end det andet er mig helt ligegyldigt.

Men er der nogen risiko ved at købe fx et brugt ur herinde? Og ville i anbefale nogen andre ure?
Svar
#2
Hej... og velkommen til.

På salgssiden kan du finde adskillige Omega Seamaster. Gå efter den der hedder Professional 300M og med mekanisk automatik værk (cal. 1120). Jeg har selv et af slagsen, og det er utroligt lækkert. De ligger på priser fra ca. 8-10.000 brugt med mekanisk værk.
Alternativt kunne det være Planet Ocean modelen, med cal. 2500.

Du kan roligt handle med folk herinde. Men husk at få alle papirer samt bokse med, ellers skal der slåes af i pris.
When you wear a JLC, no one doubts it’s real... When you wear a Rolex, everyone doubts it’s real.
Svar
#3
Jeg kan også kun anbefale Omega Seamaster Pro. Har selv et ref. nr. 2254.50.00 og det er virkelig et dejligt ur. Kan bruges til de fleste lejligheder...
Svar
#4
Kvalitets mæssigt, hvad er så det bedste valgt?

Et SuperOcean Automatic, eller et Seamaster ?
Svar
#5
Jeg har aldrig ejet et Breitling, men personligt har jeg hørt fra en del der har haft problemer med deres Breitling ure. Men det kan jo være rent tilfældigt, der er garanteret også folk der har problemer med deres Seamastere.

Kan kun sige at jeg syntes mit Seamaster 2254.50.00 virker super robust og indtil videre aldrig har svigtet.
Svar
#6
Okay det var umiddelbart trist at høre om breitling fordi design mæssigt er det lidt mere mig.

Synes det er mere maskulint og elsker et stort ur.

Men når jeg bruger 10k +/- på et ur vil jeg altså også have kvalitet.
Svar
#7
Hej

Kvaliteten på begge ure er høj, men Omega går mere og mere over til inhouse, og er derfor måske det bedste valg, til gengæld er alle Breitlings ure chronometercertificeret.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)