Explorer 2?
Hej Allesammen.

Jeg har lige været inde på Rolex´s nye hjemmeside-Skideflot hjemmeside iøvrigt!!!. Icon_e_biggrin
Jeg kiggede lidt nærmere på Explorer 2én,som jeg snart bliver ejer af,og sådan som jeg kan se det,bliver den fremover kun lavet med hvid skive.Er der nogen af jer,som ved nærmere om det?.Mit kommende ur bliver med sort skive,og hvis dén model er udgået,er det endnu sjovere for mig,at være ejer af dette dejlige ur. Icon_cool
I samlingen lige nu:Rolex Explorer 2-F serie,
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
IWC Portofino,Rolex Datejust
Svar
Hej

Du kan vist roligt regne med at den sorte skive ikke udgår.
Som de skriver så er det en "selection" af modeller, de har på deres hjemmeside, altså et udvalg og ikke det komplette udbud som det ser ud pt.
Skulle det passe skulle den alm. sorte sub (16610) i SS jo også være erstattet af den grønne (16610 LV) og det er jo ingenlunde tilfældet.

Ja, deres side er flot, men desværre også temmeligt begrænset sammenlignet med f.eks. Omega's.
Jeg savner specielt at den viser alle de kombinationer man pt. kan købe, liste over autoriserede forhandlere og så ville et område for vintage ure (udgåede ure) ej heller være at foragte - alt sammen noget der eksisterer på Omega's hjemmeside, omend vintage-sektionen dog lige kræver en gratis registrering.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Jeg tvivler også på at det sortskivede Explorer II er udgået.

Ha ha Rolex får aldrig en hjemmeside med a la Omega mht. vintage modeller. Hvis der er noget Rolex holder tæt ind til kroppen er det alt info mht. tidligere modeller, produktionsperiode, kombinationer, osv. De er ikke behjælpelige med at hjælpe kunder med gl. ure som Omega, IWC, PP, osv. Desværre...

Men at deres liste over AD´s ikke er på hjemmesiden fatter jeg ikke. Det burde de netop have med, for at undgå gray market dealers og kopister. I fjernøsten har jeg set flere butikker som umiddelbart godt kunne ligne AD´s, men ved nærmere eftersyn kun var "look a likes".

/Mads
Svar
Hej Folkens!.

Tak for jeres svar.Selv om den sorte skive ikke udgår,så er jeg alligevel super glad for,at jeg snart kommer til at eje sådan et pragtstykke.Jeg var til et foredrag i januar måned,med én af deres "ambassadører",som er en nordmand,der hedder Rune Gjeldnes.Han har brugt dette ur(med sort skive Icon_cool ) på flere polar-ekspeditioner,og så reklameret for modellen,på hel-sides annoncer i blandt andet National geographic,og på Rolex´s gamle hjemmeside.Han havde det også på ved foredraget,og man så tydeligt,at han havde dette ur på,på de fleste af lysbillederne,som blev vist.Men det er vel også et sponsor krav fra Rolex-ikke? Icon_e_wink .
Det lyder helt vildt,at der er look-alike butikker i østen Icon_e_surprised .Har de så også skilte,med "offivial dealer" i montrene?.
Det er lidt synd,at de har fjernet "ambassadørerne" på deres nye hjemmeside-synes I ikke?.Det er da sjovt,at læse hvem der også bruger Rolex.
Fortis Cosmonaut Chronograph Lemania 5100,Fortis Chronograph Val.7750,Fortis Cosmonaut Day/date,Fortis Spacematic Day/date,Fortis Flieger 34mm,Omega Seamaster Professional Quarz.
Svar
Fortissimo Skrev:Det er lidt synd,at de har fjernet "ambassadørerne" på deres nye hjemmeside-synes I ikke?.Det er da sjovt,at læse hvem der også bruger Rolex.
Du bør nok overveje formuleringen: "... hvem der tjener styrtende på også at gå med Rolex." Icon_e_wink

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg vil give GT ret. Ambassadører siger mig ikke alverden. De aner ofte intet om ure og bærer dem kun fordi de får "kassen" for det. De har som regel intet forhold til mærket. Det hele er bare reklamegas.

Så er det lidt sjovere at se og høre om hvad de kendte (som ikke er ambassadører) har valgt at bære. Som blandt andet begge Schumacher brødrenes Newman Daytonas eller DiCaprios passion for JLC. Når de selv punger ud og ligger en stor interesse i det, er det meget sjovere...

/Mads
Svar
Hvor var der foredrag med Rune Gjeldnes i januar?

Peter
Svar
Det var i Indre By´s kulturhus.Det var et kanon godt foredrag,og jeg fik mig da også en lille snak med Rune både før,og efter foredraget.Og så naturligvis også et lille kig på hans Explorer 2.
Men,jeg må give Mads ret-jeg stillede Rune en række spørgsmål om hans ur,med hensyn til nøjagtighed under ekstrem kulde,og nogle andre ting.Og det eneste svar,at jeg fik,var-"at det var et udemærket ur,som kunne holde til noget".Det virkede også som om at han ikke havde noget rigtig forhold til det,andet end at han sikkert havde fået en del kroner for at bruge det,og så sikkert også uret gratis?.Men alligevel,synes jeg det er sjovt at se,hvor éns ur-model,er blevet brugt henne.På en tidligere ekspedition havde han Sector som sponsor,kunne jeg se på nogle lysbilleder.Hvad blev der egentlig af dét urmærke???.Er der n ogen af jer,som har ét?.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)