Forskel på de forskellige U-boat urværker
#1
Hejsa...

Denne verden er lidt ny for mig, og jeg har da siddet og læst her på forum'et lidt. Men jeg står og skal ud og købe mig et U-boat ur og kan se på dere pris liste at der står type:

-Auto
-Automatico
-Chorono-Auto
-Mechanical

Hva' er forskellen på disse fire typer?
Svar
#2
skal lige sige at de to jeg har kigget på har henholdvis ETA 2824 & 6497 klokværker... Noget positivt, negativt at sige om dem?
Svar
#3
Lav en søgning på de to her på siden. Så får du masser af hits så du bliver lidt klogere...

/Mads
Svar
#4
Hej

Eta 2824-2 er med automatisk urværk, hvorimod Eta Unitas 6497 er med manuelt optræk, personligt vil jeg gå efter 6497 den er noget større i diameter og fylder derved urkassen bedre ud.

MVH Peter
Svar
#5
peter Skrev:Eta 2824-2 er med automatisk urværk, hvorimod Eta Unitas 6497 er med manuelt optræk, personligt vil jeg gå efter 6497 den er noget større i diameter og fylder derved urkassen bedre ud.

MVH Peter

Enig - dette er en at mine kæpheste: Et "lille" værk i en stor kasse er direkte pinligt - "All hat - no Cattle......."

"Form follows function" er vigtigt for mig, og jeg skal glædeligt indrømme at jeg bliver mere og mere puristisk som årene går.

Samlet set er der meget få steder vi kan være helt kompromiløse, og præcis derfor er det rigtig godt at have en hobby Icon_smil
/Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: