timeviseren er forsinket
Hey

Jeg har erfaret mig at min timeviser på min Speedmaster Professional er blevet en smule forsinket. Dvs at timeviseren først står helt præcis ved en timemarkering når minutviseren er cirka 2 minutter over den nævnte timemarkering. Timeviseren burde vel stå præcist for timemarkeringen når minutviseren rammer kl.12?
Jeg har ikke lagt mærke til det før og uret går stadig meget præcist, - 2 sek/pr. dag.

Ved ikke om det er normalt eller om det er en naturlig forklaring. I øvrigt bærer jeg uret på venstre arm og det ligger om natten med glasset opad.
Svar
Den skal flyttes to minutter af en urmager. Det har ikke noget med værket, eller hvordan du går med det at gøre, den er bare rent rysisk flyttet lidt skævt på sin aksel, og er NEM at sætte tilbage når man har glasset af, MEN så skal uret jo pakkes om for at være vandtæt - så lev med det til næste service

vh john
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Man tager værket ud af kassen for en sådan justering, og det kan højest koste en ny bagkassepakning, dog kun hvis den er ødelagt, og det er den sjældent, så kun en justering af viserne og en trykprøvning bagefter.

MVH Peter
Svar
Hey Peter

Jeg bor i Århus. Hvis jeg kommer til Horsens imorgen tidlig, ville det så være noget du kunne klare i løbet af dagen? Jeg kunne komme lige omkring din åbningstid. Det er nemlig fordi jeg skal på ferie i løbet af ugen og ville gerne have uret ordnet inden.

vh.
Tomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)