Tyndt Seamaster
Hej.

Jeg er den lykkelige ejer af et "pre Bond" fra 1992. Pænt og velholdt ur. Men hvordan kan det være, at det er så relativt spinkelt i forholdt til de nye Seamasters? Er det bare moden der dikterer kraftigere kasse+lænke? Eller er der tale om forbedrede værker på de nye af slagsen?

Mvh

Jasper
Svar
Det er ikke pga. forbedrede værker, at uret har ændret sig.

I 1993 kom Bond-uret, som havde en anderledes og mere markeret kasse, større kronebeskytter, heliumsventil, ny lænke (ikke længere en del af kassen) og ændrede visere. Uret var nu vandtæt til 300 meters dybde (mod tidligere 200 meter).
Først i 1996 lavede Omega en lille ændring på 1109-værket og kaldte det 1120. Ændringen rettede et problem som kunne opstå med optrækket (skete kun på nogle ganske få af deres ure). Begge værker er baseret på et ETA 2892.
Svar
også idag producerer Omega ure med samme værk - og med extrem stor forskel på kassestørelse og vægt.

Jeg har et par Omega De Ville prestige med cal. 1120 - samme værk som anvendes i den almindelige standard Seamaster. Mine er 34,7 mm i diameter og vel 10 mm høje. Det vejer formentlig mindre end halvdelen af et almindeligt Seamaster!

İmage
Svar
Hej

Med hensyn til vandtæthed, har det ikke så meget med størrelse at gøre, det er nærmere opbygningen af uret der har betydning.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Med hensyn til vandtæthed, har det ikke så meget med størrelse at gøre, det er nærmere opbygningen af uret der har betydning.

MVH Peter
Ja, selvfølgelig Peter.
Det var heller ikke sådan, det skulle opfattes. Kan godt se, at den kunne misforstås. Icon_e_biggrin
Svar
Hej,

jeg overvejer at købe et seamaster med et elektronisk f 300 hz-værk, men ved desværre intet om dem. Jeg er især i tvivl om der kan blive et ordentligt, funktionelt ur ud af det i dag? Jeg tror det er fra midt 70erne, og uret (som ellers er sort og meget smukt) trænger til en udvidet tur hos en urmager. Er det værd at begive sig ud i sådan et ur, hvis ønsket er et ur, jeg kan bruge til daglig. Håber der er nogen der har erfaringer med dem - eller aktuelt bruger et.
Mvh Hasse
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)