Gaver...
#1
Hej alle,

Jeg har besluttet mig for, at min kone skal have en Omega Constallation i hendes 30 aars foedselsdag... den i staal med date (quartz... da hun ikke oensker et ur som skal traekkes op) - den model som hedder 1512.30.00.

Derudover har jeg endelig besluttet mig for, at jeg skal have et IWC Portuguese Chrono-Automatic i min 35 aars foedselsdag... i staal med sort krokodille. Jeg har besluttet mig for, at det skal vaere den som gaar under navnet Panda (altsaa sort skrive med 2 hvide subdials) - jeg mener modellen helt praecist hedder 3714-04.

Jeg har to spoergsmaal, som jeg haaber I kan hjaelpe med:

1) Jeg kan ikke finde Panda modellen paa IWCs egen hjemmeside (men ved jo jeg har set den) - laves den ikke mere?

2) Jeg har (for foerste gang) besluttet mig for at koebe i en "rigtig" urforretning (ja, det skal jo proeves Icon_e_wink )... jeg kender dog ikke den praecise listepris paa de to ure (har kun nogle cirka priser), og ville hoere om nogen her ligger inde med disse to listepriser i DK (altid godt at vaere helt forberedt foerend jeg gaar ind i forretningen Icon_e_smile )

Tak paa forhaand
Claus
Svar
#2
Jeg kan kun hjælpe med IWC'en som selv er mit drømmeur. Listeprisen på en 3714 i stål er 44.600kr ifølge deres prisliste. Mig bekendt stoppede IWC med at lave Panda versionen du omtaler tilbage i 2005, så hvis du vil have den model bliver du nødt til at købe den brugt.
Svar
#3
Hvis det hænder, at du færdes i CPH, kan du muligvis finde en i urbiksen lige ved security i Terminal tre. De plejer at have adskillige versioner liggende.

# GT

P.S. God smag!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#4
Hej

Er du sikker på at nummeret er 1512.30.00, jeg tror at det er nummer 1592.30.00 og den koster i DK 12500 kroner.

MVH Peter
Svar
#5
Tak for svar.

Jeg talte med en urhandler i gaar som staedigt paastod at IWC stadig lavede 3714.04 modellen... men jeg har (ligesom dig Brisle) laest et sted, at de stoppede med at lave modellen i 2005 Icon_e_confused Er der nogen som kan bekraefte om IWC stadig laver denne model (hvis ikke, saa er den jo bare endnu mere interessant at faa fat i Icon_e_smile )

Han havde faktisk en liggende, som havde et nummer paa bagsiden, som hed 3109003 (case number). Er der nogen som ved, om jeg kan slaa det nummer op et sted og se, hvornaar den er produceret?

Og ja, jeg er en del i CPH, saa jeg maa kigge efter modellen - tak for tip GT!

Peter, du har ret - det var et forkert nummer jeg gav. Jeg mener nu den hedder 1582.30.00 (du skriver godt nok 1592.30.00 - men hvad er forskellen mellem de to?).

Mvh
Claus
Svar
#6
Hej Claus

Du har ret den har nummer 1582.30.00 og koster i DK 9900 kroner, den model jeg kom til at nævne er automatic udgaven Icon_redface

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)