10-03-2007, 11:40 PM
Er der nogen der kan fortælle mig hvor brede remmene er til Panerai ure ????
|
Dimensioner
|
|
10-03-2007, 11:40 PM
Er der nogen der kan fortælle mig hvor brede remmene er til Panerai ure ????
11-03-2007, 12:11 AM
Er det et 40 mm Luminor Marina er de 22 mellem hornene. Er det de almindelige 44 mm er de 24 mm mellem hornene. Radiomir på 45 mm er 26 mm mellem hornene og alle 1950-kasser ligeledes 26 mm.
Så alt afhængigt af model mellem 22-26 mm. Men oftest 24 mm brede. /Mads
12-03-2007, 04:59 PM
Tak Mads - det hjalp lige den del.
Nu skal jeg blot finde ud af hvornår det er en alm. pan eller en 50` klok. Mange Tak Viggo Sveigaard-Iversen
27-03-2007, 03:58 PM
sveigaard Skrev:Tak Mads - det hjalp lige den del. 1950 kassen er større (47mm diameter) og har mere afrundede hjørner, men det letteste at checke er kronebeskytteren. Tag uret på venstre arm og kig: På en alm. Luminor åbnes den ovenfra of ned, men på '50 modellerne åbnes den nede fra og op. Desuden står der "REG. T.M." på '50 kronebeskytteren hvor der ikke står noget på den alm. For nu at gøre det mere forvirrende, så er der inden for det sidste år (eller to?) kommet nye modeller i en 44mm '50 kasse. Den ser ud nøjagtig som den store 47mm, bare krympet lidt 47mm 1950: http://www.panerai.com/s_special_edition...tegoria=47 44mm 1950: http://www.panerai.com/s_special_edition...goria=5824 Alm. Luminor: http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_lin...tegoria=34
27-03-2007, 06:19 PM
hrhansen Skrev:Man kunne mene at en linial kunne klare jobbet med at måle afstanden mellem hornene hvis først man var så langt at man kunne tage uret på armen - enhver linial eller symålebånd klarer at vise de forskellesveigaard Skrev:Tak Mads - det hjalp lige den del. vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
28-03-2007, 03:04 AM
Hej
En skydelære er mere præcis. MVH Peter
28-03-2007, 11:23 PM
Det kan jo være at vores ven i virkeligheden ikke ved hvor bred remmen skal være selv om han måler. Jeg syntes det var lidt sjovt at man beskrev alle ure så nøje og skrev at det var let at se hvilken model hvis man havde den på armen, for så kunne man da for p..... måle MEN . min søn spurgte faktisk igår - til en knaldrød læderrem til sin kæreste.
Hvis der er 15 mm mellem hornene - skal remmen så være 14 mm eller 15 mm - men andre ord, skal der være en smule "svup" Mit svar - som jeg håber er rigtigt: REMMEN SKAL ALTID VÆRE HELT PRÆCIST SOM AFSTANDEN MELLEM HORNENE målt med skydelære, laser skyder - eller linial - alt kan normalt bruges - ikke noget med en mm svup vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
29-03-2007, 12:11 AM
hannover_dk Skrev:Man kunne mene at en linial kunne klare jobbet med at måle afstanden mellem hornene hvis først man var så langt at man kunne tage uret på armen - enhver linial eller symålebånd klarer at vise de forskelle Har har Det med armen var et forsøg på at give mening til op og ned.
29-03-2007, 02:31 AM
Hej
John har helt ret det dur ikke med slup, men man kan godt presse en læderrem 1 millimeter, altså en 20 millimeter rem på et ur der måler 19 millimeter, og så er der ingen slup, det gøres gerne på grund af udvalget af remme i ulige millimeter, det er noget mindre end dem i lige millimeter. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|