Vinder af en hjemmelavet rem fra min tidligere tråd.
#1
Ja der var åbenbart ingen ejere af et PAM 24 som ønskede en lækker sort rem i kernelæder, så derfor:

Morten M fra Roskilde. Jeg laver en rem til dig, til din PAM 221. Du må så selv skaffe 24 mm tubes og et 24 mm spænde. Hvis spændet er til at sy i, skal jeg bruge det når jeg laver remmen. Så hvis du finder et passende spænde, kan jeg lave remmen derfra?

Til Speedy: ser godt ud med de remme, men det er ikke så svært at sy, når man først har lært det!!! Hi hi. Vi kan udvksle erfaringer d. 30.

Til Christian: Har først fået sendt remmen jeg lovede dig til Sinn'en idag. Undskyld for den sene levering.

Torben
Svar
#2
Submersible Skrev:Til Christian: Har først fået sendt remmen jeg lovede dig til Sinn'en idag. Undskyld for den sene levering.

Det lyder godt Torben.. jeg glæder mig som et lille barn Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#3
Hej Submersible.

Jeg glæder mig til lidt undervisning den 30. Vi har et sylokale med 12 symaskiner, måske kan du lave en "Masterclass" fra kl. 24.00 Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Bagefter kan vi gå i sløjdlokalet, og jeg kan undervise i at bore tværs gennem en urrem med borehammer Icon_e_biggrin

Speedy
Svar
#4
Var det ikke håndarbejde vi var ude i. nej sådanne moderne maskiner, kan vi da ikke bruge. Mine er håndlavede uden brug af elektriske maskiner.

De fleste remme man kan købe, er syet på maskine og det ødelægger for mig det håndværksmæssige i remmen.

Man kan sige jeg laver det efter ur-menneskelige principper.

Torben
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)