iwc ingeniuer. hvad skal det koste ?
#1
Hej, håber på lidt hjælp.
Hvad bør et iwc ingenuer chronograph med quartz værk fra 1997 koste ?
Og er det et ok værk der sidder i ?

Håber der sidder nogen derude med en ide

På forhånd tak.
Jonaszoega
Svar
#2
Der er meget, meget store prisforskelle på de forskellige Ingenieur-modeller. Quartz versionerne er de mindst efterspurgte og derfor billigste.

Der findes en række typer, som du kan se på denne fuldstændige liste:

[url]"http://www.moeb.ch/Ingenieur/00e_byReference.html">http://www.moeb.ch/Ingenieur/00e_byReference.html[/url]

Du kan kigge på priser internationalt på bl.a. ebay. Der er ofte nogle til salg i Tyskland.

Prisen bør efter min opfattelse næppe overstige 1000 Euro (7500 kr).

JK
Svar
#3
Undskyld. Jeg så ikke i første omgang, at du skrev Chronograph. Så ville jeg gå højere op i pris: 1500 Euro.

Der er én på ebay.de i øjeblikket, som er endnu dyrere, men den er også revideret af IWC i år.

JK
Svar
#4
hej JC, det er faktisk mig der byder på den, men er blevet i tvivl om jeg er ude i noget skidt. tænker umiddelbart at det er en ok pris når der nu ikke er noget told osv. på det, men samtidig er det mit første ur med batteri siden jeg var 12.... er ikke helt imponeret. Har, og har haft iwc , men har ingen erfaring med deres quartz værker. men er lidt bekymret for om jeg er i gang med at dumme mig.. Icon_rolleyes
Jonaszoega
Svar
#5
Det er et flot istandsat ur med alle papirer. Jeg har selv handlet med sælger. Han er prima! Værket er velprøvet i flere IWC-modeller. Det fejler ikke noget - bortset fra at det er quartz-styret Icon_e_smile

Hvis du er brændt varm på netop det ur, er prisen OK.
Jeg mener ikke, du er ude i noget skidt!

Personligt ville jeg ikke gå højere, men det er jo en smagsag.

JK
Svar
#6
Tak for svaret jc.

Er egentlig heller ikke så bange for sælger som mig selv... Mener at jeg godt kan lide modelen men ikke værket. (og det siges jo at det er det der er inden i der tæller). men det er max hvad jeg vil byde for det, tror jeg nok. Tror du- I at det kan afsættes til en rimelig pris i DK hvis men ikke kan leve med et batteri (tænker pacemaker). ?
Jonaszoega
Svar
#7
Hvis du læser tråden "Quartz eller Automatic" (den hedder noget lignende), som vist stadig er på side 1 i tråd-listen, vil du i hvert fald opdage, at quartz kun er begrænset populært blandt brugerne her på vintageure.

Som du selv nævner, så er det det indvendige, der tæller - urets hjerte.

Men der er kun EN, der skal foretage valget - og det er dig. Om uret eventuelt kan afsættes til "pøblen", skal jeg ikke gøre mig klog på.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#8
Det ur jeg tror du byder på, er vist nok både quartz (urværket) og mekanisk (Chronografen/alarmen), så du får jo lidt fra begge verdener.

Citat:Tror du- I at det kan afsættes til en rimelig pris i DK hvis men ikke kan leve med et batteri (tænker pacemaker).

Blot til orientering:
Der er et eksemplar til salg for 25.000 (dog med guld lynette) på vintage ure http://www.vintageure.dk/desktopdefault....turerid=74 .
Det har været til salg i meget lang tid - så den pris er åbenbart i overkanten.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)