Storm ure - giv din mening.
GTwatch Skrev:Valget er dit, men du skal ikke kun kigge på diameteren - husk højden og lyståbningen. # GT

Undskyld GT, men det er svært at stå for din lille "huskeseddel" til os om at huske lyståbningen

Det siges at 60% af alle mænd tænker på den mere end halvdelen af tiden.
Resten tænk på den hele tiden

vh john
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Man må lide for skønheden......

Og det tror jeg rigtig mange gør:
  • Højhælede sko
    Snævre bukser
    Hår der hænger ned over øjnene
    Upraktiske sko
    man lader sig endda operere (selv om man er normal)
    osv.

Kæmpestore og tunge ure er in - og mange synes der ser rigtigt godt ud - og mange vænner sig til det, så de til sidst siger - det føles forkert uden!

Jeg mener at en standard størelse på ca 35 mm op til ca 100 gram er et godt udgangspunkt - lidt større til sport og fritid - og selvfølgelig hvis man selv er stor og har store arme, kan uret følge....

Men ja, når jeg ser en spinkel ungersvend med et meget stort ur - tænker jeg: Utroligt hvad man gør for at følge moden! Tynd/spinkel mand, store sko/støvler, stor hængerøv, stort hår (eller skaldet) og et vækkeur på armen. Av min arm! Icon_razz

Men det vigtigste er at man selv gør præcis som man vil - og ser ud som man vil - så min mening er ubrugelig for dig! Du må lade uret supplere det udseende du vil - og finde et ur "Der taler til dig"....

Det ur du køber skal umiddelbart sige: Tag mig på, vi bliver venner! Og det skal føles rart på armen med det samme - ikke efter 8 dages tilvænning. Der findes store ure som er lette i titanium, så hvis det skal være stor og samtidigt ikke for tungt kan det sagtens løses.

vh Baun
Svar
Sagen er bare at jeg, desværre måske*, er faldet pladask for Sinn's design.. Såvidt jeg kan overskue er de generelt 42mm, og temmelig høje. Det er ikke så meget størrelsen jeg kan lide (selvom jeg efter de mange timer jeg har brugt på at surfe rundt bedst har kunnet forholde mig til enten 38-42mm pilot/militær ure) men det simple layout, og det faktum at der er tale om et ur, der efter min bedste "ekspertvurdering", oser af kvalitet og stil. Jeg er især helt tosset med 756, og de modeller der ligner disse! Jeg har blot fundet frem til at de kun forhandles online (er det forkert?), og jeg er derfor bange for at jeg får bestilt noget hjem som vil se fuldstændig tåbeligt ud på mig.. Jeg kunne selvfølgelig købe fra tyskland, og muligvis spare et par hundrede kroner i forhold til DK, men jeg ved bare at jeg kommer til at hænge med skuffen hvis jeg får det lækreste ur mellem hænderne og jeg så ligner en komplet tåbe såsnart jeg tager det på..

*Fordi jeg egentlig havde sat mig en max pris som jeg bestemt overskrider hvis der skal et sinn om armen!
Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
Svar
Hvis ellers de respektere den danske købelov, kan du sende uret tilbage indenfor 14 dage, når du handler på nettet - hvis altså uret er for stort og du ikke ridser det.

Jeg har også små håndled, og har både store og små ure, så det er en smagssag.
Svar
Joh men tænkte nu på at købe brugt.. Fra <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.r-l-x.de">www.r-l-x.de</a><!-- w --> eller lign!
Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
Svar
Lad være med at købe over nettet hvis du bare har mindste frygt for at du ikke synes om uret. Du kan ikke bytte fordie det var for stor eller hvad vil jeg.
Nettet er KUN til hvis du præcis ved hvad du vil ha

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det skaber jo et problem i forhold til det faktum at Sinn kun forhandles i netshops efter hvad jeg kunne læse mig frem til!
Svar
Jeg må støtte op om John's kommentar. Undlad at købe over nettet, hvis du ikke er helt sikker på at uret er dig, når det sidder på dit håndled.

Jeg var ærlig talt forelsket i Omega's Planet Ocean, og synes da stadig at det er et super fedt ur. Jeg var rigtig tæt på at købe det over nettet. Jeg var dog heldigvis så "heldig" at jeg fik besøgt flere forskellige urhandlere og følt at uret var for stort og måske lidt for tungt også til mit håndled. Det sad bare ikke så flot, som jeg ville ønske at et ur til 20.000 kr. skulle.

Jeg endte med et 2½ mm lavere og 2 mm smallere Rolex Submariner, der dog var noget dyrere. En noget dyrere fornøjelse, men jeg forventer at dette ur kan følge mig i mange år, måske hele livet. Rolex er så konservativt, og det er hvad jeg var glad for, samt at det er simpelt uden for mange dikkedarer, som jeg forhåbentlig ikke vokser fra.

Derfor... du skal sikre dig at uret virkeligt er dig. Hvis du endelig har besluttet at det skal være over nettet, så forsøg at mød en venlig sjæl, der vil lade dig prøve hans Sinn ur, føle det i hånden, på håndleddet og nærstudere detaljerne i virkeligheden frem for på billeder.

Mvh. Martin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)