Guld/hvidguld eller stål
#1
I forbindelse med at jeg sad og fornøjede mig med tidligere indlæg på siden bemærkede jeg eller kom i tvivl om rødguld ikke er in. Hvidguld kan opfattes som mindre prangende, ligner stål (på afstand!) og man kan måske også forbinde rødguld med gamle mænd (er 50 år). Jeg har selv et YG ur med læderrrem som også fås i hvidguld. Begge modeller er pæne. Jeg vil nok mene at et rødguldur med guldlænke bliver for voldsomt.
Mht. sportsure synes jeg ligesom det giver sig selv at det skal være stål.
Disse ure har jo sjældent læder eller gummirem.
Håber ikke at jeg har fået fornærmet nogen
Venlig hilsen
Kristian Johansen
Svar
#2
Sjovt at man forbinder Guld med alder - jeg tror det har mere med mode at gøre. De kolde farver er in nu og dermed også stål og hvidguld. Det er formentlig kun et spørgsmål om tid, så flytter moden sig - guld bliver moderne - og de unge følger moden - altså bliver guld mere ungdommeligt.

Morsomt nok, er alle enige om at stål passer til sportsure - men ikke mange, er helt enige om, at Dress ure - eller i det mindste ure som bruges til festlige eller højtidelige lejligheder, må være i ædelt metal, men det skl nu nok komme. Hver ting til sin tid, det skal bare modnes lidt.
Jeg forstå fint at mange ikke er til guld (gul) - men hvorfor de så ikke "erkender", at så må det blive platin forstår jeg til gengæld ikke, når vi altså taler om luksusure til fest og højtid!

Men jeg synes de alle er smukke!
İmage

Fra roseguld over guld med guldlænke til guld med læderrem videre til stål med guld visere og tal - og sluttelig stål på sølv skive med stål visere og timemarkeringer, SMUKT!

vh Baun
Svar
#3
Man kan aldrig få for mange sten og for meget guld på sit ur.

Mht. mode er Hvidguld og Platin ret hot. 4 ud af 5 guldure jeg sælger i øjeblikket er WG/pt.

Morgan Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)