Svar: 38
Tråde: 19
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg sad lige surfede lidt rundt og falder så over denne (efter min mening) noget sære annonce: [url]"http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48384390">http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=48384390[/url]
Hvis jeg ikke tager meget fejl, må man ikke udgive sig for at være noget man ikke er... og i dette tilfælde tænker jeg på tourbillion funktionen?
Mvh
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Jo det er en ret dyr komplication, men det værk der er tale om i dette ur, er et Kinesisk værk... Der var et par producenter af dem med på Basel, mener jeg...
Kender ikke til kvaliteten...
Men mange skriver tourbillon, selv om det er et normalt ur, hvor man bare kan se balancen. Men jeg tror ikke det er det der er sket her...
•
Svar: 81
Tråde: 17
Den er god nok, det er en rigtig tourbillon - men man bør ikke lade sig imponere af at der står "Germany" på skiven, for den er lavet i Kina.
Det tyske blad "Armband Uhren" (udgave 6/06) havde en artikelserie om Tourbillons, og ure med netop dette værk der er let genkendeligt pga. udformningen af tourbillon-broen var også beskrevet.
Uret indeholder hovedsageligt udstandsede dele og der er ikke gjort det store for at forbedre finishen på værket.
Service og reservedele er en anden kilden sag - jeg siger ikke at det er umuligt at få serviceret uret, men man bør nok undersøge det inden køb.
Om det er et godt køb eller ikke vil jeg helt overlade til mennesker der er mere kyndige end mig.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ja den er god nok. Der er tale om et rigtigt one minute tourbillon. Det er faktisk en ganske kompliceret sag, men idet alt er lavet i kina (hvor arbejdslønnen er gratis i forhold til Schweiz) og finish og forarbejdning er en by i Rusland, kan de faktisk laves til relativt billige penge. Men jeg må nok give Jens ret i at service og reservedele er et ømt punkt. Sats ikke på at uret hverken kan laves eller serviceres.
Jeg har kun et godt råd. Hold fingrene LANGT væk for denne slags ure med mindre I syntes det blot er sjovt at have en tourbillon i samlingen og ikke tager uret for mere end det er. Nemlig et kinesisk ur som reelt er uden værdi.
/Mads
•