køb af ur uden papir
#1
hvis man køber et ur uden papir og box, hvordan kan jeg så se om det er ægte, jeg har ikke den helt store forstand på ure endnu. det er et rolex og et omega jeg har set på
Svar
#2
så vil jeg gå ind til klarlund og få den til og se på det om det er ægte eller fake


blue fish Skrev:hvis man køber et ur uden papir og box, hvordan kan jeg så se om det er ægte, jeg har ikke den helt store forstand på ure endnu. det er et rolex og et omega jeg har set på
Svar
#3
Det nemmeste er at afslutte handlen hos en urmager, der kan bekræfte originaliteten (foregår ved at fjerne bagkassen og kontrollere serienummeret og værket).

På ydersiden kan det være svært at vurdere - især på billeder. Der har været gættelege herinde, hvor selv de mest erfarne har vurderet forkert på ægte/fakes.

Mht. papirer, så findes der mange (ældre) ure, hvor de er blevet væk i tidens løb. Nyere og/eller dyre ure bør have papirer.

Og pas også på hælervarer - de er også derude (dermed IKKE sagt, at alle ure uden papirer er hælervarer!).

Sidst men ikke mindst - som så ofte sagt tidligere - fremfor alt køb sælger!

Godt fornøjelse

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#4
[quote="GTwatch"]Det nemmeste er at afslutte handlen hos en urmager, der kan bekræfte originaliteten (foregår ved at fjerne bagkassen og kontrollere serienummeret og værket).

kan man selv fjerne bagkassen??
Svar
#5
blue fish Skrev:
GTwatch Skrev:Det nemmeste er at afslutte handlen hos en urmager, der kan bekræfte originaliteten (foregår ved at fjerne bagkassen og kontrollere serienummeret og værket).

kan man selv fjerne bagkassen??

Ja, hvis du har værktøjet.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#6
Hvis du selv vil åbne, så øv på lidt billigere ure...

Og for guds skyld, brug det rigtige værktøj, af en ordenlgi kvalitet! Så undgår du ridser!
Svar
#7
Ja man ridser let, og ved du hvad det er du skal se efter når du har fået bagkassen af? ellers ind til en urmager
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Hvis man køber på en af de to danske sider der er for handel med brugte ure, bør man ikke have den store bekymring om hvorvidt uret er ægte eller ej.

Hvis man går efter de to nævnte mærker vil de være ægte.

Jeg har endnu ikke oplevet at der har været kopiure herinde eller på den anden side. Og med den flittige brug af brugerforum, vil sådan noget komme frem med det samme, og så har vedkommende kun en handel i rygsækken!


Mvh.
Svar
#9
Efter jeg har set billeder af fake ure, som stor set ingen kan spotte tror jeg ikke at det er anbefaling nok at købe fra en som anoncerer herinde.

Hvis det derimod er en som er kendt herinde og som flere - også kendte og navngivne personer anbefaler, så er det ok.

Under alle omstændigheder er det nu meget rart at få uret checket hos en urmager - for begge parter, hvis der er tvivl og uret er dyrt!

vh Baun
Svar
#10
Hvis man har rent mel i posen, har man vel ikke noget imod, at køber gerne vil afslutte handlen ved en urmager.

Og det går som så også den anden vej. For sælger er det også en fordel at afslutte handlen et offentligt sted (befærdet).

Derudover kan man altid spørge i "Good guys/Bad guys"-tråden. Men heldigivs er de fleste, hvad enten de benytter disse sider eller ej, ærlige mennesker.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)