Robust ur
Hvad skal man tænke på hvis man vil have et ur der kan tåle vand (ikke dykning) sand mv. og max må være 37-38 mm. Det må ikke være Rolex.
(Jeg ved de er robuste og driftsikre.) Prisleje brugt max 50 kkr.
Dato ikke nødvendig. AP ? Jeg har tidligere haft Explorer 1 som blev solgt til fordel for et PP ur.
Sikke dog et problem!
Venlig hilsen
Kristian Johansen
Svar
IWC har nogle ganske robuste ure. Jeg har ikke selv prøvet et IWC, men hvad med et Ingeneur?

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Hej

IWC Ingenieur er et fedt ur har det selv men er dog 42 millimeter, hvad med et JLC fra master serien.

MVH Peter
Svar
Overvejer du AP og skal det være vandtæt er den eneste jeg lige kan komme på det nye Royal Oak ref. 15300.

Super allrounder i en god størrelse (godt nok 39 mm). Mere robust værk i forhold til de gl. JLC-værker som tidligere blev brugt. Uret fås brugt for under 50 kkr.

Alternativt vil jeg også sige JLC master serie. De lever op til kravene. IWC har ikke lige noget der matcher dine krav mht. vandtæthed og størrelse. Da ikke uden det bliver en løsning hvor værket halter i forhold til JLC og AP. Ingenieuren er lækker men også stort (42 mm).

Et alternativ kunne være Vacheron Overseas. Den gl. model er 36 mm og vandtæt til 100 m. Super lækkert ur. De fås for ca. 30 kkr. brugt.

Jeg ville klart vælge et AP ref. 15300. Der findes ikke bedre allrounder hvor alt bare er topklasse i det prisleje.

/Mads
Svar
Tak for svar.
Jeg må tilstå at jeg tidligere har haft lidt modvilje overfor AP grundet skruerne. Jeg er nu i den situation at jeg faktisk synes at det er pænt. Teknisk fås det vil næppe bedre. Så jeg vil begynde at ligge penge tilside til en model 15300. Jeg kan se at de fås for 6-7000 euro brugt.
Venlig hilsen
Kristian Johansen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)