tina tulle
Hej TC

For ikke så længe siden - i december 2006, var du selv lidt bekymret for fakes - du skrev:

hejsa , lækket forum i har her, jeg skal ud og købe mig et breitling ur. men hvor skal jeg købe det?? har kigget lidt på ebay, er det dumt og er der mange fake der??
kan det være fake hvis der er pap ...

Jeg tror faktisk at en del bliver snydt og køber fakes i den tro at de er ægte. Jeg har talt med folk, som synes, at hvis de giver fx. 5000,00 kr for et Rolex - så må det da være ægte. De havde absolut ingen anelse om at Rolex koster mere - og kunne heller ikke forestille sig, at man kunne blive snydt i den grad!

Endelig vil jeg sige, at hvis man ikke vil ofre (eller ikke har råd) til et ur til 15 K, findes der jo bunkevis af gode kvalitetsure til under 1 K - og endnu større bunker af billige quarts ure, så fattigdom kan vel ikke tvinge nogen til at købe fake for at få et ur. -

Og det er stadig ulovligt!

vh Baun
Svar
Og fake eller ikke fake, så synes jeg bare ting på DBA og andre steder skal koste sådan nogenlunde det de er værd - og i alle fald synes jeg det er lidt synd hvis nogen hopper på en tur om xx antal diamanter og hvad ved jeg der kan stå i tykke beskrivelser.
Jeg er med på at den annonce der startede turen her er smurt så tykt på at der næppe er nogen der falder i, men der findes mange tilfælde hvor ting helt overbeskrives eller hvor folk der ikke kender til sagen køber fake - ikke bare i ure - så jeg foretrækker ærlige beskrivninger og gode fotos, og en en handel begge parter kan stå ved - ja begge parter kan føle sig rigtigt glade for.
Jeg tror - uden at ville fornærme venner på landet, at betegnelsen for det andet i lidt ældre tid hed "bondefangeri"

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg finder Johns beskrivelse helt korrekt, iøvrigt er billedet af en tidligere Seiko model der er påsat sten eller simili.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)