Konkurrence – sne og ur!
#11
.. så her kommer mit bidrag ... en Submariner ref. 1680 på en gammel
redningskrans på min terrasse.


İmage


Icon_e_biggrin leJ
Svar
#12
Jeg havde ikke lige noget der passede, så jeg måtte ud og købe en

Omega Genevé Dynamic Automatic - den passer til sne - synes jeg

İmage

İmage

og lidt om uret:

Dynamic - eller rettere Omega Genevé Dynamic er ikke dem Omega skriver mest om, men ikke destro mindre er det noget af det sidste Omega producerede i Deres storhedstid.

Det blev produceret fra 1968 og frem til ca 1975 og der blev brugt mange forskellige calibre i det. Og et utal af forskellige skiver. Men fælles er det markante og meget tidstypiske design - og formen på kassen var absolut alt andet end "Normal"-

Uret blev lavet i både dame og herrestørrelse.

Af forskellige Calibre vil jeg mene at de manuelle er med den supergode caliber 601 (som er et præsitionsværk med Swan Neck Regulation) 613, som er samme værk med quick set dato. Jeg tror ikke at 610 har været anvendt, da det på det tidspunkt, var afløst af 613, som jo i modsætning til 610 har quick set dato.

i Automatic serien tror jeg kun den et lavet med dato. Og de bedste er med caliber 565, som jo nok er Omegas allerbedste automatic værk serie nogensinde.

Senere er det lavet med cal. 1012, og 1481 - disse calibre regner jeg som ok, men ikke på højde med 565.

Det er spændende og det specielle design vil vinde frem og blive populært de kommende år - indtil nu har det ikke været specielt efterspurgt, men begge mine sønner (som er først i tyverne) kan lide det!

vh Baun
Svar
#13
Girard-Perregaux Sea Hawk II:

İmage
Svar
#14
İmage

İmage
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#15
Mit bidrag:

Icon_exclaim Brug venligst linket neden for billedet, hvis sammenhængen ikke er indlysende. Icon_exclaim

Men tænk lidt over det, evt. kan børnene hjælpe lidt til Icon_e_wink

İmage

løsning

VH Henrik Icon_e_biggrin
(Breitling Skyracer & B-1)
Svar
#16
Hej

Endnu engang flotte billeder, især passer en Rolex 5513 godt ind i billedet
da den ikke har dato, for hvem bekymrer sig om datoen når de har vinter ferie Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
#17
Det ser ud til vi får lidt sne igen, så alle kan stadig være med!
Svar
#18
İmage
Svar
#19
Min Speedmaster 1957 Re-edition, som jeg købte af Mr. Vork .. i øvrigt en rigtig behagelig fyr.... Icon_e_biggrin

Syntes at "Speedmaster" passede lidt sammen med sne og dæk...

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Så bliver det spændende at se den 1 marts.. Icon_e_smile

Mvh Carsten..
Ure er go' stil..!!
Svar
#20
flotte billeder Carsten
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)