erfaringer efterlyses ifm. køb
jeg har brug for lidt hjælp fra de mere erfarne brugere her på siden. jeg står over for at skulle købe mit første second hand rolex hos en privatmand. uret skal selvfølgelig verificeres, men hvad skal jeg ellers være opmærksom på ifm. betaling, overdragelse, kvittering, papirer, så uret virkelig bliver "mit", og jeg ikke efterfølgende løber ind i problemer? på forhånd tak for hjælpen
Svar
...gardere dig mod hælervarer men spørg om der findes en købskvittering fra tidligere. Det er ikke sikkert sælger vil vise dig denne hvis han har købt billigere end han sælger. Aftal så at se kvitterinngen når jeres pris er på plads. En kvittering findes dog sjældent. Bed også om en købskvittering på jeres handel fra sælger med navn og adresse. Check evt. på forhånd om du nu også ved hvem sælger er; telefonnummer, adresse osv.
Mht. overdragelse så gør det evt. hos en urmager eller i en bank. Her kan du overføre/hæve penge med en meget lille risiko for at vedkommende løber med dine penge. Har du tiltro til sælger kan dette nemt gøres over nettet.
Hvis uret er købt med certifikat skal du sikre det passer til uret. Serie nummer og evt. dato skal passe med uret.
Verificering kan du kun hos en urmager. Skriv serienummeret ned og får det skrevet på købskvitteringen. Er det en ældre sag så få urmageren til at checke dato på bagkasse og se om væreket ser pænt ud.

God fornøjelse.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej

I meget sjældne tilfælde er et ur blevet opbevaret i sin kasse med alle papirer og købskvittering og blevet stjålet, så paspå hvis du ikke er sikker på sælger.

MVH Peter
Svar
tak for de gode råd. nu mangler jeg sådan set bare uret
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)