Ure til lidt af hvert
#1
Man må jo have et sæt ure. Det behøver ikke koste en bondegård...

et til det grove - Certina DS-2
et til hverdag og sport - Certina Argonaut 290
og et guldur til pænt brug... - Certina Blue Ribbon

İmage

vh Baun
Svar
#2
Flot samling du har dig der...

Baun, jeg troede du var til Omega? Icon_rolleyes
Svar
#3
Hej Rune

Jeg kan simpelthen for godt lide ure og egentlig kan jeg godt lide de fleste. Jeg kan se noget dejligt i næsten alle gamle gode mekaniske ure.

Derfor købte jeg fra starten også gode TIssot og Certinaer - og jeg kunne også sagtens ønske mig Zenith, Eterna, Doxa, Zodiac - ja egentlig alle de gode gamle brands. men altså, på et tidspunkt besluttede jeg at den måtte blive Omegaer! Ikke fordi de er bedre eller finere end alle de andre. Måske mere fordi jeg tror de holder bedre værdi, fordi man kan få reservedele. man kan følge dem historisk, mange kender og holder af dem - og det var Omega det startede med for mig!

Men derfor er alle de andre da stadig skønne ure - og når vi taler Certina, Eterna, Tissot og Zenith stærkt undervurderet efter min mening.

Jeg har solgt mine TIssot og en dag ryger mine Certina også - måske i bytte eller ren salg.

vh Baun

vh Baun
Svar
#4
En ting kan vi blive enige om så...

Alle gode vintage ure er dejlige!! Icon_cool

Jeg finder selv stor glæde i at finde, på markeder og lign. og så sætte den i stand, til deres storheds tid...

Man kan sige tiden er gået i stå hos mig, jeg går jo kun i gamle ure Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: