Leonidas Heuer Yacht stopur
#1
Hej alle !

Jeg prøver at finde noget information på et Leonidas Heuer Yacht 'lomme' stopur.
Jeg fik det i 1971

Er der nogen der kan hjælpe ?

İmage

Mvh
Michael
Svar
#2
Det er nok ikke let lige at finde egentlig information om det. Leonidas Heuer lavede masser af stopure - var/er blandt de hele store inden for den del.

1971 betyder sikkert stadigt en mekanisk stop ur (inget batteri) og idag vil de sikkert være for upræcise til mange tinge inden for sporten, men de er sjove. Prismæssigt (værdi) er de ingen guldgrube - noget med Ebay og de kan købes for 30-70 € i god stand. Nogle kan have rattrapante hvor der er to sekundvisere, og man kan stoppe den ene medens den anden kører videre, og vil den der er stoppet kunne sættes igang igen, og indhente den anden. Jeg har selv en del bl.a. denne Gallet med rattrapante (man ser ikke den anden viser på billedet - den ligger under den man ser) og flot emalje blad - med en detaljeret visning af tal for hastighed kørt under 1 km - rally/motorsport stopur
İmage

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Har lige opdateret med foto

mvh
Michael
Svar
#4
Jeg har ikke så meget mere at lægge til, ud over at du sikkert ved t Yacht timer er beregnet til "match race" hvor bådene har først 5 min forberedelse, så fem minuter mere hvor de begynder at positionere sig, og så de sidste 5 min hvor de ligger og skal sejle rundt omkring startlinien, forsøger at provokere hinanden til fejl og "påsejlinger" og så lige ved udløbet af de sidste 5 min skal være bag startlinien og med spidsen så langt fremme mod den som mulig, så de kan krydse en lige nårskudet går efter de sidste 5 min - i den side af banen hvor de mener vinden er bedst - det er det den lille skal med de 3 x 5 min er beregnet til.

Værdi stadigt begrænset - men sjovt ur

vh john
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
hannover_dk Skrev:Jeg har ikke så meget mere at lægge til, ud over at du sikkert ved t Yacht timer er beregnet til "match race" hvor bådene har først 5 min forberedelse, så fem minuter mere hvor de begynder at positionere sig, og så de sidste 5 min hvor de ligger og skal sejle rundt omkring startlinien, forsøger at provokere hinanden til fejl og "påsejlinger" og så lige ved udløbet af de sidste 5 min skal være bag startlinien og med spidsen så langt fremme mod den som mulig, så de kan krydse en lige nårskudet går efter de sidste 5 min - i den side af banen hvor de mener vinden er bedst - det er det den lille skal med de 3 x 5 min er beregnet til.

Værdi stadigt begrænset - men sjovt ur

vh john

Mange tak John - kan høre at du kender noget til sejlsport Icon_e_smile

Jeg har selv brugt det i rigtig mange 'teenage' år og vundet en masse kapsejladser !

Mvh
Michael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)