køb på lauritz
#1
ved i om der er kvitt. med på de ur man køber på lauritz.
er det sikket at købe derinde. eller er der også fake der
Svar
#2
TC Skrev:ved i om der er kvitt. med på de ur man køber på lauritz.
er det sikket at købe derinde. eller er der også fake der

Jeg ved ikke, hvordan det er nu, men for ikke så lang tid siden var den ene kopi efter den anden på auktion hos dem.
Derudover synes jeg også mange af deres vurderinger, i hvert fald på daværende tidspunkt, var noget urealistiske.

Mvh
Martin
Svar
#3
Der medfølger en faktura med beskrivelse af varen. Du har 14 dages (mener jeg det er) returret, så du kan nå at tjekke originaliteten.

Så du kan trygt købe ure uden at frygte for originaliteten. Er det en kopi er det bare retur med skidtet...

/Mads
Svar
#4
Lauritz har så mange indleveringsafdelinger at de fleste produkter aldrig ser en ekspert. Det gælder også ure, og hvis du køber skal du derfor altid sikre at uret bliver checket af en urmager så snart du modtager det, eftersom Lauritz's egen beskrivelse oftest er inkompetent.
Du har 14 dages ubetinget fortrydelsesret - det vil sige, at hvis urmageren mener at feks værket er misligeholdt, så kan du blot returnere det.
Mht. ægthed behøver du ikke bekymre dig så meget. Hvis Lauritz sælger noget som er uægte, har de begået en ulovlighed og er forpligtet til at tilbagekøbe det - også efter 14 dage.
Læs i øvrigt min oplevelse med Lauritz.com: http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1926
Svar
#5
jeg troede bare at de ikke solgt noget uden at der var papir på det.. der bliver vel lavet rigtigt gode kopier, som selv en dygtigt urmager ikke kan se
Svar
#6
Du retuneret uret og får penge tilbage - undtagen porto - frem og tilbage.

Jeg købte et Omega Seamaster De Ville i 14 K guld for 2 uger siden. Betalte med visa indenfor fristen på 3 dage - og ventede. Efter 14 dage skrev jeg en mail og spurgre hvad der skete? - og svaret kom promte, at de stadig havde uret, men nu ville sende det!

Det ankom så 2 dage efter. Men det var ikke som beskrevet - det var Guld på stål hvilket kunne ses på bagkasse og bagpå hornene. Det var faktisk svært/umuligt at se på billederne. Der var også en skade på kronen - guldet var krakkeleret og faldet af og det burde også have været beskrevet!

Jeg har nu skrevet til lauritz at jeg vil anulere handelen og forventer at få alle udgifter refunderet - altså også forsendelses omkostninger - som udgør ca 400 kr ,da uret er fra sverige. Jeg fortryder ikke handelen, men Lauritz kan ikke levere den vare som de ifølge beskrivelsen har solgt. Jeg har også sendt uret retur. Så må vi jo se hvad der sker! Det er for ikke så meget et økonomisk spørgsmål, men mere principielt! Og jeg mener at det skal koste Lauritz noget, når de sælger varer som er fake eller ikke det de beskriver!

Hvordan jeg står juridisk ved jeg ikke, men det kan andre måske hjælpe med?

vh Baun
Svar
#7
Jeg har nu fået penge retur incl. de forsendelses omkostninger jeg har betalt til Lauritz for at sende til mig. Udgiften til at returnere uret må jeg så selv betale - 81 kr så vidt jeg husker.

fair nok

vh Baun
Svar
#8
Godt de løste det, men det er knagme skidt at beskrive som guld hvis det er en goldcap hvor stålet da er mere end synligt. Lidt typisk for dem synes jeg, de burde kunne ansætte en ekspert, eller få en ind 2 gange om ugen til lige at checke inden de sætter "annoncen" ind
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
Generelt skal man ikke fæstne lid til vurderingerne. De kan nemt være helt hen i vejret - både den ene vej og den anden!

Derimod mener jeg at beskrivelserne plejer at være nogenlunde ok - ikke perfekte, men heller ikke direkte forkerte (som de var i ovenstående sag).

Priserne er sjovt nok også interessante - sommetider for høje og sommetider lidt lave. Der er ikke rigtig nogen trend i det! Generelt kommer det mere an på fotoets kvalitet end på urets!

vh Baun
Svar
#10
for så at lukke historien kan jeg se at uret nu er kommet på Lauritz igen

[url]"http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=883800&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d0%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d6%26SO%3d3%26ST%3d0%26IgId%3d117%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3domega%26LLan%3dFalse%23883800">http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... e%23883800[/url]

nu med korrekt beskrivelse:

Herrur Omega Seamaster de Ville stålur med 14 K guld på stål. Fixoflex rem. Automatik. Datum. Tim- minut- och sekundvisare. Urtavla ca 31 mm. Liten skada på kronan. Lauritz.com garanterar inte för funktionaliteten.

Da jeg købte første gang var vurderingen 3500 skr - nu er den 2000 skr
dengang så beskrivelsen således ur:

Herrur Omega Seamaster de Ville 14 K gulguld med Fixoflex rem. Automatik. Datum. Tim- minut- och sekundvisare. Urtavla ca 31 mm. Lauritz.com garanterar inte för funktionaliteten.

Så nogen gange retter Lauritz trods alt når de bliver klogere

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)