Endnu et Chronograph fra Omega.
#1
Er der nogen som kender den model..den har en guldring rundt omkring skriven..!
Ellers er det et cal 321..jeg vil tro det er fra mid 50erne..har desværre ingen billeder inside..endnu.

Og til sidst..hvad må man gi for sådan en karl...?

Mvh/ Torben.
[imİmageg][/img][imİmageg][/img][imİmageg][/img]
Svar
#2
den ser flot ud, måske for flot, redial?? Selve skiven ser nu original nok ud i udformingen.
Også meget svært at sige noget om kassen, jeg kender ikke de Omega modeller der, men der er masser af ny tilsatte kasser (gælder også den anden du spørger på men den er nok lettere at godkende . Bagsiden på denne ser mere mystisk ud med Omega øjne - burde have en påskrift "seamaster og waterproof ude i den blanke del - men jeg er ikke sikker -) - håber nogen anden kan sige mere. Rem med guld spænde er i alle fald tilsat på et stål ur.

Ved hjælp af serienummer (kasse nummer fra bagsiden formentlig) og værk nummer, vil Omega nok kunne sige fra eller til, men deres vintage afdeling har meget svingende svar tider på nettet.
Jeg vi tro du skal forvente kaliber 321 og et serienummer for værket omkring de 25 Mio
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej Zippo

Guldringen omkring skiven er glassets armeringsring den er i double men skulle have været i stål, men det er ordnet med et nyt glas cirka 250 kroner, med hensyn til bagkassen kan teksten være poleret væk, hvis der har været nogen tekst, det er der ikke på alle Omega, pris på uret vil være 12000 til 15000 kroner hvis det er en caliber 321.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)