Omega Seamaster 007 Edition
#1
Omega Seamaster 007 Edition har jeg set til salg - hvad skal sådan et koste da uret er helt nyt med alt tilbehør.
Er denne model eftetragtet og vil den blive eftertragtet.
Hvad var prisen i sin tid.

John
Svar
#2
hej john

hvis det er den "gamle" 007 edition er den nogle tusinde dyrere end den konventionelle seamaster, men umiddelbart er der absolut ikke noget videre samerværdi i dem. Både den og den seneste blev/bliver produceret i 9999 eksemplarer ganske ligesom americas cup, hvilket jo ikke just gør dem til noget unikt!! Brugtprisen vil givetvis ligge et par tusinde over normale seamasters men igen ikke noget unikt!!

mvh thomas bech
Svar
#3
Thomas har ret. Den gl. LE 007 (vist lavet i 10007 eksemplar?) koster 2-4.000 kr. mere end det alm. SM, men dog uden at være et decideret samler ur.

Det nye SM 007 er lette at skaffe nu, da de jo kan købes i butikkerne. Også limiteret i 10007 eksemplarer. Prisen tager et dyk på ca. 30-40 %, når du forlader butikken, LE eller ej. Jeg vil gætte på at det seneste LE 007 vil følge tendensen med det tidligere. Altså koste 2-4 kkr. mere end det almindelige tilsvarende SM.

/Mads
Svar
#4
Hi Mads

Jeg mente at det var 9999, men du har ganske sikkert ret, men noget helt andet, det tangerer næsten det pinglige at kalde en produktion på ca 10000 ure en LTD. Det er nu lidt ærgeligt at Omega altid laver det stunt (okey co-axial rattaprante platin er ikke lavet i nær samme antal) med at sprøjte LT versioner ud!

God weekend

THomas Bech
Svar
#5
Hej Thomas
Ja en LE serie på ca. 10.000 stk er heller ikke just LE i mine øjne. Men ok, hvis de laver 20-30.000 alm. 007´er årligt, kan jeg da godt se pointen med en LE serie på 10.000 et enkelt år. Men sammenlignet med små producenter, som årligt producerer totalt 3-5.000 ure, virker det nærmest latterligt. Ønskede de at modellen skulle opnå stor samler succes var 500-1.000 stk. nok mere passende.

Jeg har lige tjekket om det var 9.999 stk. eller 10.007. James Bond modellerne er 10.007 mens Americas Cup er 9.999 stk.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)