Hjælp: mistet Omega ur - et arvestykke - hvilken model?
Hej,

Jeg er i den ulykkelige situation, at jeg har mistet et Omega ur, som jeg havde arvet fra min bedstefar.

Det er ca. et år siden jeg mistede det, men det er først nu jeg bliver opmærksom på dette forum. Jeg har førhen efterlyst mit ur i Den Blå Avis, i lokalaviser, hos politiet samt ved opslag i Københavnsområdet - altsammen uden held på trods af en dusør på kr. 5.000,-

Nu håber jeg i det mindste, at kunne finde et tilsvarende ur, men jeg er ikke specielt Omega kyndig, og beder derfor om jeres hjælp.

Der var tale om et stål ur med blå skive. Skiven havde lodrette "striber". Der var dag og dato angivelse på uret. Uret var fra midt i 70'erne (bl.a. var der er indgravering i uret, som var en jubilæumsgave fra 1976). Så vidt jeg ved, var det en af de første generationer fra Omega, som benyttede batteri, og uret larmede ret meget (pga. Quarz krystal måske?).

Kan du hjælpe med med hvilken model der er tale om? Evt. også hvor jeg måske kan lede efter et?

Enhver hjælpe vil være meget velkommen - tak!

mvh Jesper (<!-- e --><a href="mailto:jbroendum@yahoo.com">jbroendum@yahoo.com</a><!-- e -->)

PS. Jeg har desværre ikk enoget billede af uret - hvor er der mange ting jeg ville have gjort om, hvis jeg kunne!
Svar
PPS. Der stod "Automatic" på skiven ...
Svar
.. så passer det ikke med at der har ståen "Automatic" på skiven Icon_e_confused
Kan der måske ha' stået "Electronic" istedet for? Det kunne passe med
de første Omegaer med batteridrevet værk. De havde et stemmegaffel værk som summede! Kan dog ikke lige huske nogle modeller med stribet skive lige på stående fod?!

Icon_e_biggrin leJ
Svar
Hej Ole,

Ja, jeg tror du har fuldstændig ret - der har stået "Electronic" på uret i stedet for. Tak for hintet!

Jeg har fundet et par billeder der minder meget om uret - kan det passe at modellen hedder F300?:

[url]"http://www.omegablogger.com/archives/87">http://www.omegablogger.com/archives/87[/url]

Jeg er ikke helt sikker på om der var tydeligere lodrette striber på skiven på mit ur, og jeg er heller ikke helt sikker på om den hvide kan var der. Men det er meget tæt på (det gibber helt i mig når jeg ser det).

Er der nogle der ved om det er sjældent, og et evt. kender prisniveauet for et brugt ur?
Svar
.. her er et billede af et Constellation m. stemmegaffelværk og blålig skive.

İmage

Icon_e_biggrin leJ
Svar
Hmmm - tak men nej. Der er ikke tale om et Constellation, men om den model der er vist her - jeg ved ikke hvad den hedder, og om den mon kan graves frem et sted

İmage
Svar
Søg på Omega Electronic - du finder ganske mange. Vær opmærksom på at en del af siderne har mange ure på, så du skal scrolle på siden.
Omega Electronic F 300 kan du også prøve at udvide søgningen til - og hvis den ligner den du viste, så kan den måske hedde F 3002 som jeg dog ikke lige finder nu.
Electronic = stemmegaffel ur, så - ja den siger noget - bygger på en Bulova kaliber 1250 så vidt jeg ved. Der skal nok være en af urmagrene her på siten, Peter eller Lars som begge er stærke i Omega - eller andre, som stille vil bemærke, at de er lidt sårbare de der stemmegaffel ure.

Det er bare at søge, de findes absolut til salg, og i modsætning til automatiske (og til en vis grad manuelle) omega er der ikke så stor risiko for snyd med originaliteten umidelbart -

Jeg startede min urmania fordi jeg glemte et ur jeg havde arvet efter min far på et hotel i Belgien. Først ledte jeg som en gal efter lige det ur, og købte et par andre på vejen. Så fandt jeg helt præcis hvad jeg søgte, men --- fortsatte jo med at købe andre Icon_redface

vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Omega stemmegaffel ure er ikke i særlig høj kurs, jeg vil men at du kan finde et sådant ur et sted mellem 2500 kroner og 5000 kroner alt efter stand.

MVH Peter.
Svar
Hej ...

Skulle der være nogle der havde interesse - ja, så er det lykkedes mig at finde et ur magen til det jeg mistede.

Jeg fik hjælp af en meget troværdig og ærlig ur-samler i Thisted, som havde netop sådan et ur hængende på væggen. Uret er i rigtig god stand, så jeg er en glad mand.

Han havde efter sigende ca. 800 Omega ure (!), så hvis nogle har brug for at tage kontakt til ham, kan i sende mig en personlig besked.

mvh Jesper
Svar
jbroendum Skrev:Hej ...

Jeg fik hjælp af en meget troværdig og ærlig ur-samler i Thisted.

Han havde efter sigende ca. 800 Omega ure (!), så hvis nogle har brug for at tage kontakt til ham, kan i sende mig en personlig besked.

mvh Jesper

Gør ham i alle fald opmærksom på forumet for Omega, han må da med 800 ure ha noget at bidrage med
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)