Det første.....
#1
Jeg må sige - hvis jeg ser tilbage på tiden før mit første mekaniske ur - så har jeg altid haft mange ure. Billige men mange. Da så det første Euroman kom på markedet tilbage i 90´erne så var jeg solgt. Omega, Rolex, Zenith, Bulgari, Cartier og mange andre. Så kom de 4 numre af Euroman, hvor de gennemgik alverdens ure skrevet af Thomas Bach. Fed serie!(jeg har den endnu)

I 1999 kom Euroman med en konkurrence, hvor man kunne vinde et Sector No Limits Titanium 1000 m. diver. Jeg var solgt. Det var godt nok ikke et af de store klassikere men alligevel. Men jeg vandt ikke konkurrencen. Men for ca 4 år siden købte jeg uret. Og sjovt nok var det selvsamme ur man kunne vinde i Euroman jeg købte.
Men det blev solgt igen. Man bliver sgu ramt af de ure.

Siden hen har jeg været igennem forskellige. Omega, Rolex Seadweller (som jeg savner - dumt at sælge) Sinn, Panerai, Seiko, Breitling etc. Men idag har jeg mit Rolex GMT fra 96 - og så har jeg igen købt et Sector No limits Titanium 1000 m. Det var jo det første rigtige ur. Egentlig ret lækkert. Og det var jo det der var skyld i, at jeg hver dag kigger ind på diverse ur-sites. Men hvis jeg kender mig selv er ringen ikke sluttet endnu!

Hvad var jeres første rigtige ur. Hvad satte gang i interessen i urene?


Hilsen
Morten
Svar
#2
tændt foråret 1995, da jeg blev tilbudt en 1680-er for 7k. jeg købte den og solgte den for 22k for 3-4 år siden, og så var jeg i gang....

Mikael
Svar
#3
Rolex datejust fra1986, et af de allersidste med plexiglas. Købt for de postpenge jeg tjente mens jeg læste. 8400,- gav jeg for det helt nyt.

Jeg solgte det i 1995 for 6500,- jeg var ikke helt klar over hvad jeg kunne få for det. Så mens fyren var på vej som jeg havde lavet aftale med ringede en anden og bød mig 1000,- mere for uret på stående fod. Men jeg havde ikke samvittighed til at svigte ham der var på vej. Men jeg lovede ham der ringede at hvis fyren der var på vej var i tvivl så skulle han nok få uret. Behøver jeg nævne at ham der var på vej købte.

Min kone og jeg manglede lidt kontanter, derfor solgte jeg mit Datejust, vi havde lige rejst ude i verden med vores 2 børn i et år.

Men hvor har jeg fortrudt. Det blev solgt alt for billigt med 1995 priser.

Jeg har så siden hen haft en del andre ure Tissot og så mærket jeg aldrig bliver færdig med Rolex

Hilsen Haulund
Svar
#4
Hej Morten

Uha jeg kan meget levende nikke genkendende til den stigende entusiame og passion for ure, omend SU'en endnu ikke helt tillader de store udskejelser;-). Min passion startede (nogle vil måske mene desværre men okey) da jeg så en ganske almindelig seamaster tilbage i ca 2000, hvor jeg holdt det i hånden hos en forhandler. uha uha, den følelse af lænken, detaljerne på hhv. kasse, skive, lænke fik mit citizen pingo fuldstændig til at blegne. jeg har siden haft adskillige af disse i div versioner, og er, indtil SU'en er færdig inden længe, udstyret med en B42 med hvid skive, herligt ur:-) til små penge!

Mvh THomas Bech
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)