Giutar
Hvem spiller Giutar? Jeg spiller på en Martin HD-28 VR.
Iørigt Har Tim Christensen købt min gamle
Gibson Hommingbird og er vist glad for den.
Elmer
Svar
Jeg har spillet meget, men ikke så meget mere. Mine guitare stå mest hos min søn, men jeg har da kigget lidt på en Gibson SG. Jeg solgte desværre min gamle Telecaster i slutningen af halvfjerserne. Det skulle jeg ikke have gjort. Men jeg har stadig min gamle Gibson combo rørforstærker. Måske kan den byttes til en guitar en dag. PT har jeg en gamle Yamaha akustisk, en Rose Morris 12-strenget akustisk og en Squire strat.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Hvad for et ur går du med.

MVH Peter
Svar
Hej Peter,

Hvis det er mig du spørger, så går jeg med et PAM 111 til hverdag og et Glashutte senator, når det skal være fint.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

Svar
Har anskaffet mig en Gibson Les Paul Custom fra 1978 med 3 pick upper. Den er fin!

Det tog sin tid at finde Les Paul, da jeg er venstrehåndet og i butikkerne, hvor jeg spurgte efter en, kunne alle sammen bestille hjem, men der kunne snildt være ½ års leveringstid.

Så det endte med en brugt - og det har jeg ikke fortrudt.
Svar
Les Paul er en rigtig lækker guitar at spille på, men jeg har aldrig seriøst overvejet at købe den pga. vægten. Jeg får simplethen ondt i skulderen efter en halv time Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

Svar
Jeg har købt en bred rem, så jeg håber ikke det bliver et problem.

Jeg har ikke prøvet at spille på andet end Les Paul (også Epiphone var inde i overvejelserne) og min erfaring med elektrisk guitar er temmelig begrænset . Men det skulle være en Gibson Les Paul - uden i øvrigt at have en fornuftig forklaring på det Icon_e_biggrin
Svar
PAAP Skrev:Har anskaffet mig en Gibson Les Paul Custom fra 1978 med 3 pick upper. Den er fin!

Det tog sin tid at finde Les Paul, da jeg er venstrehåndet og i butikkerne, hvor jeg spurgte efter en, kunne alle sammen bestille hjem, men der kunne snildt være ½ års leveringstid.

Så det endte med en brugt - og det har jeg ikke fortrudt.

De gamle Les Paul er langt bedre end de nye har jeg hørt.
De er også dyre ikke?
Jeg startede med en Teisko i 1965. Nu er det kun acustisk m. pic upp og en Marshall acustik
Elmer
Svar
En ny Gibson Les Paul Standard koster ca. 19-21K. - og min er ovenikøbet en "custom", så det er vel nok ca. 23-27K, så meget kostede min ikke. Min er så patineret ved pick upper og kroppen har også fået hakker sine steder. Jeg foretrækker ting fra nye, men som tidligere beskrevet var det ikke så nemt at få fat i en venstrehånds. Til gengæld synes jeg så at denne her var nemmere at spille på end øvrige Les Paul'er jeg har prøvet . Sælger mente at det skyldtes mahognigribebrædtet, som er glattere end de træsorter, der er øvrige (og billigere) modeller. En smagssag.

Jeg ved ikke om det der med ældre Gibson'er er bedre, min er fremstillet Kalamazoo (som blandt nogle regnes for et bedre sted end Nashville, hvor produktionen finder sted i dag).

Min Gibson er så til gengæld sort ("ebony"), hvilket blandt "kendere" regnes for mindre godt, da træet på kroppen så ikke er "synligt" og derfor ikke behøver at være af høj (flot) kvalitet. Ikke et ord om lyden her...

Jeg så en Gibson Les Paul 58/59 Sunburst på ebay, som ikke havde nået sin minimumpris, trods at budene havde nået 250.000 €. Har senere læst at bla. Billy Gibbons fra ZZ Top ejer en Les Paul fra den årgang.

På en del punkter er der ligheder mellem ure og guitarer. Men det er en diskussion for sig.
Svar
Men eric clapton har en ond ur samling, som han solgte lidt ud af for et stykke tid siden. så tesen holder.

har i øvrigt købt mig en blå Bosch GSR 14,4 ve-2 accumaskine, den bedste overhovedet (men det er en helt anden tråd)....sååå tingene hænger sammen....

Mikael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)