Hvad ville I beholde?
#1
Normalt er jeg ikke typen som har brug for andres mening mht. hvad jeg skal købe (eller som i dette tilfælde beholde). Jeg overvejer at skille mig af med et af disse to ure af økonomiske årsager, da jeg har et andet ur i kikkerten.

Hvad mener I jeg skal beholde?

İmage

Det klassiske 39 mm AP RO Jumbo ref. 5402 med det legendariske cal. AP 2121 og en historie som få. Kun 8 mm tykt og meget behageligt at bære. Skabelonen til alle efterfølgende Royal Oak-modeller og historiens første luksus ur i stål.

Eller det "onde" 44 mm AP RO Offshore titanium, som oser langt væk af kvalitet, men "kun" har et sandwich chrono værk, som bestemt findes flottere.

Mit dilemma består i at jeg ud fra min normalt analytiske fremgangsmåde og stillingstagen klart ville vælge det klassiske RO. Men den pokkers x-faktor spiller ind, og Offshoren ender oftest på håndledet, og for bare alle mine andre ure til at minde om noget fra Føtex.

Det ender jo nok med at jeg er tvunget til at sælge ud af mine øvrige "keepers", selv om det vil gøre ondt. Ellers må jeg tage en ekstra avisrute.... Icon_e_wink

Men inputs og meninger er velkomne.

Mads Gjødesen
Svar
#2
Kunne du ikke tage udgangspunkt i din signature? Du har sikkert en Daytona i staal, og - med risiko for at faa mange paa nakken - er det virkelig saa interessant et ur? Overpriced er det i hvert fald paa det frie marked. Og Rolex har ikke engang fundet plads til at sätte en dato paa Icon_e_surprised

/Björn
Svar
#3
Hej Bjørn
Nope jeg har ingen Daytona og får det heller ikke. Skulle jeg få fingre i et til listepris ryger det til salg hurtigere end du kan nå at sige "Daytona". Det er et fedt ur, men til 65 kkr. ville jeg til hver en tid vælge et chrono som AP RO Chrono, VC Overseas eller JLC Master Compressor Chrono over Daytona´en. Nu mere pga. Daytona´en er uret som er umuligt at skaffe men som alle aligevel har Icon_e_confused
Men skulle jeg arve et ref. 6263 eller 6265 fra en ukendt slægtning, ville jeg nok beholde det. Men Daytona er som du selv siger overpriced når der ikke er tale om et sjældent samler-ur.

Mads Gjødesen
Svar
#4
For mig ville valget være let! Jeg brænder knap så meget for hvilken "motor" der ligger i uret - det er alligevel det ydre som skal behage mit øje når jeg har det på! AP RO'en er klart et af de fedeste
oversized ure som er på markedet, og som jeg håber en dag at ha'
gryn nok til at kunne spænde om mit håndled.

Som du selv skriver så spiller x-faktoren ind - og det er som regel den
som vinder når jeg køber ur! Hvis du f.eks ser på Panerai, så er det jo
ikke specielt interessant sådan et mod. Unitas værk, set ud fra et
horologisk synspunkt .... men X-FAKTOREN!!! Icon_cool Icon_cool - der er nu noget
specielt ved at spænde sådan klump på armen Icon_e_biggrin

Hvis RO'en er den der får mest "wrist time", så er det den du skal vælge.
Personligt synes jeg et ur høre til på armen og ikke i en kasse!

Just my 2 øre ..
Icon_e_biggrin leJ
Svar
#5
For mig betyder urværk/historie 95% og udseende/flash-effekt 5%. Det er derfor, min samling ikke består af Rolex ure, men af Zenith ure. Så jeg tror den klassiske bliver min favorit...selvom ROO'en også er super lækker!

Men hvis ROO'en er den, der får mest tid på armen, så har du vel allerede valgt?

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
#6
Havde engang et IWC Porsche Design Titan chrono.
Det skulle jeg aldrig have solgt, købte det i 1985 for en slik da jeg arbj. på Eterna, af værksted chefen som havde været på IWC.
Man lære af sine fejl, jeg ville ikke sælge dem hvis det var mine.
Svar
#7
Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville købe:

Det klassiske 39 mm AP RO Jumbo ref. 5402 med det legendariske cal. AP 2121


Det er drømmeur, som desværre også koster derefter. Hvis jeg lige havde den slags penge ville jeg absolut mene det var det du skulle sælge!

vh Baun
Svar
#8
Helt klart ROO skal beholdes .......
Svar
#9
Som alle skriver er det da ikke nemt - personligt ville jeg se på hvilket der var sværest at genskaffe hvis jeg fortød - og der er jeg lidt på herrens mark. Værket i det klassiske ville trække i mig - MEEEEN - jeg ville nok se lidt på avis ruten - det var ikke ure jeg ville sove så godt ved at have solgt. Er der ikke andet vi kan vælge at anbefale dig - så siger jeg sælg den store klump og behold det fine værk
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Hej Mads

Jeg ville sælge offshoren da det er det nyeste ur og kan indbringe flest penge her og nu, det er betydeligt sværere at finde de klassiske royal oak jumbo uden glasbagside, og så er din offshore jo i titanium, og jeg ved at du hellere vil have den i stål, så jeg vil sælge offshoren.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)