IWC...
Hej med jer...

Jeg skal lige høre jer andre om noget.
Jeg har i mange år gået med Rolex og har idag en sea-dweller fra 2002.
Dette er et dejligt ur og jeg er meget forelsket i det.

Men nu er der sket det at jeg har forelsket mig i et andet ur...

Nemlig et IWC 371319... Dette syntes jeg er et fantastisk ur.

Nu er det jeg vil høre alle jer andre, skal jeg afhænde min rolex og gå efter dette ur. Jeg har en god ven som gerne vil skaffe det til mig via en udenlansk kontakt han har.
Det jeg gerne vil høre er fordele og ulemper ved et eventuelt skifte.

Så kære venner hold jer ikke tilbage, alle kommentare er velkomne.

Med venlig hilsen og god weekend.

kjeldsen
Svar
skal du da købe det der IWC - og selvfølgelig skal du da beholde dit Rolex. Hver ting til sin tid, men jeg kunne sagtens forestille mig at selv om du bliver super glad for og tilfreds med dit IWC, vil du savne dit Rolex.

Man har da heller ikke kun en habit (hvis man bruger habitter) eller et par sko. Hvorfor eller hvordan kan det nogensinde være nok med et ur, hvis man overhovedet går op i sit ur. Hvis man ikke går op i det, er der jo ingen grund til at bruge over 500,00 kr på et ur - vel?

Icon_cool

vh Baun
Svar
Hej Kjeldsen

Hvis det var mig der stod overfor det utrolig svære valg, valgte jeg IWC.
Det er et ur, som er knap så kendt blandt folk, så den store opmærksomhed får det ikke. Men de laver efter min mening nogle af de
bedste og mest tidsløse ure. Jeg har selv haft er par Rolex, som jeg også
var meget glad for, men efter at jeg fik mit første IWC, har jeg aldrig
været i tvivl, IWC er bare mig. Jeg må dog indrømme at jeg
nogen gange savner mit SUB, men desværre må man nogle gange træffe
nogle svære valg Icon_e_sad Håber du bliver glad ved den beslutning du tager.
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
Hej igen...

Jeg syntes det er super at i gider og give jer tid til at svare på mine spørgsmål.
Jeg har haft rolex siden 1987 og har læst stort set alt hvad der er skrevet på denne side de sidste 3 år. Og jeg syntes selv at min grund viden om rolex dækker mit basale behov.
Når jeg søger hjælp til om jeg skal investere i denne omtalte IWC med double chronograph, så er det mere IWC historie som jeg søger viden om. Bla hvilke værker bruger de og hvad jeg ellers syntes kunne være spændende at vide om dette mærke.

Kjeldsen
Svar
klausbjerring Skrev:Hej Kjeldsen

Hvis det var mig der stod overfor det utrolig svære valg, valgte jeg IWC.
Det er et ur, som er knap så kendt blandt folk, så den store opmærksomhed får det ikke. Men de laver efter min mening nogle af de
bedste og mest tidsløse ure. Jeg har selv haft er par Rolex, som jeg også
var meget glad for, men efter at jeg fik mit første IWC, har jeg aldrig
været i tvivl, IWC er bare mig. Jeg må dog indrømme at jeg
nogen gange savner mit SUB, men desværre må man nogle gange træffe
nogle svære valg Icon_e_sad Håber du bliver glad ved den beslutning du tager.

IWC med Etaværk ???
Svar
Det er et rigtig fedt ur dog med eta valjoux 7750 men kraftig ombygget og med den flotteste finish man næsten kan finde, men jeg vil alligevel beholde Rolex uret, det er altid rart at have noget at skifte med,og hvis du sælger ud af dine ure for du jo aldrig en ursamling.

MVH Peter
Svar
Kjeldsen Skrev:Når jeg søger hjælp til om jeg skal investere i denne omtalte IWC med double chronograph, så er det mere IWC historie som jeg søger viden om. Bla hvilke værker bruger de og hvad jeg ellers syntes kunne være spændende at vide om dette mærke.

Kontakt en forhandler eller IWC direkte og bed om deres "katalog". Det er en indbundet bog på et par hundrede sider hvor du kan læse "det hele".
Svar
jep - IWC ´s katalog er meget imponerende. Der er lige kommet et nyt 2006 katalog med masser af info om de nye modeller...
Svar
Ure er noget, man køber. Ikke sælger!
Sådan har jeg det i hvert fald.

Jeg ejer i skrivende stund 10 ure - og jeg kunne aldrig finde på at sælge ét eneste af dem!

Så hvis du har det som mig, så: Behold dit Rolex - og køb dit nye IWC!

Venligst

Stefan Garvig
Svar
IWC´s ETA værker hører til blandt dem som modificeres mest. De er meget robuste og samtidig velkonstruerede. Vel nok et af de få, som kan konkurrere med Rolex i diciplinerne holdbarhed og præcision.

Deres dobbelt chrono (rattrapante) hører til blandt markedets billigste, uden dog at være dårlig. Der er tale om en komplikation som kræver temmelig meget modificering af ETA 7750. Det klarer IWC til perfektion. Jeg vil påstå at værket er det mest robuste og velkonstruerede rattrapanter overhovedet, hvis fokus holdes på holdbarheden. Eneste minus er at værket ikke får top karakter i fine klassiske horologiske løsninger. Værket er ikke et kolonnehjulschrono og er ikke konstrueret efter samme principper som de langt dyere klassiske rattrapanter fra Lemania, Frederic Piguet, ect.
Man kan vel nærmest drage paralleller til forskellen mellem et almindeligt chrono Valjoux 7750 og Frederic Piguet 1185. Valjouxen er den solide arbejdshest, som er holdbar og velfungerende, mens 1185 er en enestående gennemtænkt konstruktion med flotte løsninger.
Summa sumarum: IWC´s dobbelt chrono er holdbar og velfungerende, men ikke så fint som de langt dyere kolonnehjuls rapp. fra high-end manufakturene. Prisen er heldigvis også tilpasset efter dette, og man får en fin komplikation til billige penge.

Jeg ville også beholde SD og evt. spare et par mdr. længere og få råd til begge. Vær dog opmærksom på at de dyre IWC´er kan erhverves med store rabatter second hand. De taber meget i forhold til nyprisen når de gensælges.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)