Jeg overvejer meget at købe en seadweller, men jeg har/er også meget facineret af submariner.
Jeg vil dog gerne vide hvad der er i forskel på vægten på en sub contra seadweller,
Og hvad med højden er der forskel der?.
Jeg er vild meget i tvivl.
Virker seadweller "mindre" en submariner?
Og så et svært spørgsmål: Lægger folk mere mærke til en sumariner en en dweller?.
Håber nogen vil hjælpe mig lidt mere på vej
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Prøv begge ure og gå hjem og overvej. Prøv dem så igen 14 dage senere. Så har du sikkert en favorit.
SD er lidt tungere og højere end sub´en. Den føles mere kompakt og derfor også mindre i diameter (det er muligvis kun mig som syntes det).
Det er en smagsag hvad man syntes bedst om og derfor syntes jeg også du skal købe det som DU bedst kan lide.
Jeg tror flash-faktoren er den samme på sub og SD. Begge modeller er letgenkendelige, men cyclopen på Sub´en er jo et Rolex-varetegn og let at spotte, så jeg tror den tage 1. pladsen lige foran SD. Men jeg håber seriøst ikke du medregner denne faktor i dit valg. Så er du vist bedre tjent med et Jacob & Co
Mads Gjødesen
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
hvorfor det nærmest er uartigt at tage "flach effekten" med i urvalg.
Det er vel ikke uden betydning for ganske mange af os.... jeg tror man stikker sig selv blår i øjnene når man påstår at det ikke betyder noget!
Man ønsker at signalere forskelligt - til forskellige. Meget få er totalt ligeglade med hvad andre tænker - og så alligevel - det er vigtigt for dem at andre ved, at det er dem ligemeget.... tror jeg!
For mig er det også en del af et ur - ligesom med alt andet jeg køber, som ikke blot opfylder et helt basalt behov. Men netop for urene er det som med biler, en hel del af image mv.
og Mads - jeg blander mig jo ikke i hvorfor du holder af ure - hvorfor gøre andres motiver odiøse?
vh Baun
•
haulund1 Skrev:Jeg overvejer meget at købe en seadweller, men jeg har/er også meget facineret af submariner.
Jeg vil dog gerne vide hvad der er i forskel på vægten på en sub contra seadweller,
Og hvad med højden er der forskel der?.
Jeg er vild meget i tvivl.
Virker seadweller "mindre" en submariner?
Og så et svært spørgsmål: Lægger folk mere mærke til en sumariner en en dweller?.
SEA DWELLER er uret!!!!
Håber nogen vil hjælpe mig lidt mere på vej
•
Baun jeg kan godt følge dig. Selvfølgelig har det en betydning hvad andre tænker om os. Ellers ville vi jo alle ligne noget der var løgn.
Det jeg mener er, at jeg tror man bliver gladest for det ur man selv syntes bedst om. Hvad hjælper det at købe det andre syntes er fedt, hvis man inderst inde hellere ville have haft et andet? Har man sporet sig ind på to ure man rigtig godt kan lide, er det da ok at medregne denne flash-faktor, hvis man "tænder" på det. Dvs. vælger Rolex frem for Patek.
Men ok i dette tilfælde er det jo hip som hap hvad man vælger. Både SD og Sub har en høj flash-effekt. Jeg mener bare haulund bør vælge det ur han inderst inde syntes bedst om, frem for at lade andre være smagsdommere.
Mads Gjødesen
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Baun Skrev:hvorfor det nærmest er uartigt at tage "flach effekten" med i urvalg.[...]
og Mads - jeg blander mig jo ikke i hvorfor du holder af ure - hvorfor gøre andres motiver odiøse?
vh Baun
Vi havde en lignende diskussion for en måneds tid siden, hvor Mads skrev en liste med "pro" og "con" for at købe Rolex, og jeg husker, at "Falsh Effekt" stod på begge lister. Reelt kan vi jo nok ikke blive enige. Da jeg købte mit første dyre ur var en stor del af beslutningen at "det skal være et Rolex", og jeg har siden købt Rolex nummer to, stadigvæk med en del af det samme beslutningsgrundlag.
Men det sjove er egentlig at flash-effekten i virkeligheden synes ret begrænset; der er ikke mange, der lader til at reagere på at jeg har et Rolex om armen. Men hvis man selv bliver lidt opmærksom og tjekker andre, kan man nu godt få en hygge-snak igang. Og der er mange Rolex'er - men alligevel ikke på hvert gadehjørne, som nogen spøgefuldt siger.
Angående Sub/SD så er jeg overbevist om, at du i praksis vil blive glad uanset, hvilket du vælger. SD'en er lidt tungere og virker nok lidt mere klodset, men jeg valgte den netop på grund af den manglende cyklops. Som sagt, så mærker jeg ikke meget til flash effekten i praksis, og det er uanset om jeg har min GMT-II (som trods alt kunne hævdes at være mere "synlig", da jeg har den sort/røde lynette) eller min SD på.
/Bjørn.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Så er vi vel stort set enige. Jeg synes bare ret ofte man støder ind i det der med at man ikke må tage "flash værdi" og "blærerøvseffekt" ind i vurderingen, når man vælger ur. Jeg finder dette synspunkt lidt ur-nørd-snoppet.
Personligt var dette element, som jeg med et lidt pænere or kalder urets "image" eller brandedt image ret vigtigt for mig da jeg startede med at kigge på ure. Jeg tror faktisk mange "tilkommere" kommer med dette udgangspunkt - og det er jo helt fint. 95% af verdens luksusure sælges vel ikke mindst pga. blærerøvseffekten.
At man så hen ad vejen begynder at samle er jo noget helt andet (for mig i hvert fald), så bliver det jo andre elementer som sjældenhed, indhold, produktionsperiode, type eller andre faktorer der er i højsædet. Jeg har nu stadig et princip om at jeg kun køber ure jeg også vil bruge.
Og skal jeg give et enkelt råd til spørgeren, så køb det ur du ser bedst ud med, i det tøj du holder mest af - set i et spejl!
Skal du have et ur som er rart at bære så køb et gammeldags dressur (30-35 mm i diameter og 6-10 mm højt) og med læderrem.
vh Baun
•
Svar: 44
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg ved stadig ikke hvad jeg skal vælge. Jeg har haft en sub. i guld/stål, et vandvittigt lækkert ur, men en smule for prangende til mig.
Jeg hælder lige nu mest til en dweller, men er der nogen der har de nøjagtige specifikationer,højde vægt diameter, på en sub contra en seadweller Jeg har set på forskellige websites, og der er forskellige tal og dimensioner.
Tak for indlægene
•
Svar: 74
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mit SD vejer 150 gram!
Lidt læsestof omkring SD: [url]"http://www.rolexreferencepage.com/seadwellerreview.html">http://www.rolexreferencepage.com/seadwellerreview.html[/url]
•
Sub: Diameter 40 mm, højde 12 mm, vægt 125 g.
SD: Diameter 40 mm, højde 14,5 mm, vægt 148 g.
Et par links som måske kan gøre valget svære
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1822759&rid=0">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 2759&rid=0[/url]
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=1434498&rid=0#msg_1434498">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... sg_1434498[/url]
Held og lykke!
Mads Gjødesen
•
|