Svar: 15
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mit næste ur der står på ønskelisten er:
Rolex Explorer II med hvid skive.
Vil tro det står godt til min blege hud.
Fred på jorden og Rolex på hånden....
•
Svar: 28
Tråde: 6
Jeg fik det faktisk i dag så det tæller måske ikke helt...
Jeg har gået de sidste 3-4 måneder og forelsket mig i et vintage Seiko 6138 "Bullhead" superflot stand af et ur fra 76.
Uret er en ægte racer-chrono ekstra tykt i toppen, så det er næmmere at aflæse med hånden på rattet og med krone kl. 12. Som sagt fik jeg det i dag og det er for vildt! Nu er jeg på udkik efter en ny lænke, for den originale holder ikke til det ur. Men føj hvor er det ellers et smukt 70'er ur med væsentlig mere stil end man ser i moderne ure, og hvad så om det er fra Japan?
•
Svar: 15
Tråde: 2
Kan du lægge et billede ind af det???
P.s. Tillykke....
Fred på jorden og Rolex på hånden....
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
UffeMon Skrev:Uret er en ægte racer-chrono ekstra tykt i toppen, så det er næmmere at aflæse med hånden på rattet og med krone kl. 12.
Men føj hvor er det ellers et smukt 70'er ur med væsentlig mere stil end man ser i moderne ure, og hvad så om det er fra Japan?
Hej tillykke med uret sidder kronen og trykknapper henholdsvis ved 11 - 12 - og 1 brunskive eller blå. I så fald kender jeg modellen, skiiiiide flot.
Har selv en 6139-6012, og besynderligt så er/var det vandtæt til 70 meter
Lars
•
Svar: 28
Tråde: 6
Det er en 6138 - 0060 med sort skive og blå chrono vinduer. Der er foretaget noget restaurering af visere og indeks (de er malet). Krandsen er lidt ridset men jeg har endnu ikke set en eneste uden ridser, så skal det være en NOS. Urkassen er til gengæld fejlfri som ny, hvis den er pudset op er det gjort usansynlig godt, for de børstede områder er med og det hele, det er ikke muligt.
•
Svar: 69
Tråde: 14
Ja så må det nok blive et:
Sinn U2
Jeg er blevet helt vild med dets lillebror U1 som har været sammen med mig siden 1 januar.
Og helt ærligt - man kunne jo få brug for at dykke ned til 2000 m.
Morten[/b]
•
Svar: 74
Tråde: 12
Mit valg bliver helt klart et Rolex Daytona!
•
Et Roger Dubuis 'Much More' - fordi en mands første ur skal være noget særligt.
•