ER kvaliteten af...
... Fortis generelt så god, at man kan bruge dem under mere ekstreme forhold: mark- og skovarbejde, jagt, sejlads, bjergklatring, osv.?
Svar
mikael
Svar
ALTSÅ......Jeg går ud fra, at du mener mekaniske Fortis ?. Og ja, kvaliteten er ganske pålidelig. Gennemprøvede og "arbejdsliderlige" ETA værker - ingen probs dèr.

MEN.....jeg vil da så sandelig anbefale et Quartz ur, ja gerne et G-Shock, hvis det er sådan, at du skal køre flere timer med en motorsav, og har tendens til at slå uret ind i diverse stammer under arbejdet. For det har INTET mekanisk ur godt af......UANSET pris og mærke.
Svar
HenrikT Skrev:ALTSÅ......Jeg går ud fra, at du mener mekaniske Fortis ?. Og ja, kvaliteten er ganske pålidelig. Gennemprøvede og "arbejdsliderlige" ETA værker - ingen probs dèr.

MEN.....jeg vil da så sandelig anbefale et Quartz ur, ja gerne et G-Shock, hvis det er sådan, at du skal køre flere timer med en motorsav, og har tendens til at slå uret ind i diverse stammer under arbejdet. For det har INTET mekanisk ur godt af......UANSET pris og mærke.

Der er bare noget rustikt over at have en godt ur, der kan følge en over alt og i de mest ekstreme situationer.
Svar
Mojn

Mit 'All purpose watch' er et Suunto T6. Det er et kvali digital ur, som samtidig er pænt at se på. At det derudover er at super træningsur med pulsur og mulighed for at opkobling til løbe og cykel pod er bare et kæmpe plus!

Jeg savner dog et dress-agtigt ur da jeg må sande at Suunto'en kommer til kort her... Icon_e_biggrin

Glædelig søndag allesammen

-A-
Svar
Hej alle sammen

Jeg plejer at tage mit mekaniske ur af håndleddet, når jeg skal lave noget hårdt arbejde, der medfører rystelser.
Hvis jeg absolut skal have et ur på under sådant arbejde, vil jeg foretrække et G-Shock. Dog, jeg ejer ikke et G-Shock - og savner det ej heller.

Under alle omstændigheder skal man passe på sine mekaniske ure. Ikke udsætte dem for unødig belastning som f.eks. kraftige rystelser, ekstreme temperatursvingninger eller kraftige stød.
Så hellere tage uret af, så længe det "bumlende" arbejde står på.

Bedste hilsner fra

Stefan Garvig
Svar
Tja, der var engang inden urverdenen gik af lave. Der lavede Certina en model der kunne holde til alt, vandtæt til alt uden flaskedyk selv at blive kørt over af en lastbil med 6 tons sand på ladet. Det gamle Certina DS eller DS 2, det var hængt op i en o-ring der absorberede slagene, optræksvellen er delt i to så den og så absorberer stød/slag, uret fandtes både alm. optræk og automatiskoptræk.
Så hvis man vil have et alternativ til de modrne ure så find et af dem, det er blevet mig fortalt at Eterna vist nok har lavet noget tilsvarende i deres gamle kontiki, men har aldrig set det såååååååå. Er der en der har sådan et, så luk det op og lad os se nogle billeder.

Lars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)