Nyt ur.
Hej med jer

Så kom dagen hvor jeg købte et ”rigtigt” ur. Efter mange overvejelser, valgte jeg at købe et OMEGA Seamaster Planet Ocean. Jeg har set på OMEGA ure de sidste 11-12 år, uden at have råd til at købe et sådan.

Så i forbindelses med min 30 års fødselsdag, har jeg så erhvervet mig dette drømme ur – med hjælp fra familien. Jeg ville gerne vedligge et foto af det, så I alle kan se vidunderet, men kunne ikke finde ud af dette Icon_e_sad

Jeg havde bestilt uret, så jeg vidste det var i butikken da jeg kom efter det. Og da jeg stod i butikken og ventede på det blev min tur voksede forventningens glæde helt utroligt. Jeg havde ikke forestillet mig at det ville være så overvældende at få et ur.

Efter mange overvejelser, besluttede jeg at købe det i DK. Jeg vil gerne have den danske købelov i ryggen, samtidig er det en dejlig fornemmelse at kunne gå ned i den butik man har købt uret i, hvis der skulle være noget man er i tvivl om eller andet.

Jeg vil meget gerne hører om der er nogle der ligger inde med links til billeder af værket der er i dette ur. Det er Caliber 2500. Jeg vil meget gerne se hvordan det ser ud.

Som en anden her inde fra sagde en gang: ”glæden vokser hver gang men ser hvad klokken er”.
Svar
Uhmmm

Planet Ocean venter på mit fra SM.

Hvad måtte du af med her i DK liste pris eller ??
Svar
Listeprisen i DK var på 19.800,- Da jeg købte, men den er vist steget til 21.700,- nu.
Svar
Hej Bang
Tillyke med uret.
Har lige planket et billede fra Omegas hjemmeside
İmage
Fedt ur
Med Venlig Hilsen
Lars M
Svar
Tillykke med det nye ur. Det er fantastisk lækkert og giver virkelig "value for money". Jeg har ikke et billede liggende af værket, men jeg vil gætte på at det stort set er identisk (rent visuelt) med Omega cal. 1120. Den eneste tekniske forskel er at cal. 2500 har co-axial escapement til forskel fra cal. 1120. Der findes masser af billeder på nette af 1120.
Omega cal. 1120 (og 2500) er baseret på ETA 2892. Dog er Omegas ETA ebauche fremstillet specielt til Omega med forbedringer. Personligt vil jeg derfor mene at Omegas ETA 2892 ebauch er af en højere kvalitet end det normale ETA 2892. Med tilføjelsen af Co-axial escapement er værket blevet en klasse bedre.

Mads Gjødesen
Svar
http://www.timezone.com/library/horologi...3290479607

Der kan vel ikke være noget galt at linke til det når man tydeligt skriver det er timezone
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tillykke med uret!
Er selv den glade ejer af et tilsvarende. Inden på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.omegawatches.com">www.omegawatches.com</a><!-- w --> kan du se en lille animation af, hvorledes urværket (co axe escapement) virker.

Spørgsmål tilbage igen. Jeg har en sort version med lænke.
Er det bare mig eller føles uret lidt tungt nogle dage??
Fra en ellers superhappy planetocean-ejer!
Svar
Tak for alle jeres svar.

Jeg har også den store udgave med lænke. Jeg ved ikke hvad du mener med, at det føles tungt nogle dage. Jeg syntes det er et tungt ur i sig selv, men ikke mere end man kunne forvente af et sådan ur. Icon_e_biggrin[/url]
Svar
Stort tillykke !..........lækkert ur Icon_cool
Svar
Fumle, hvad måtte du give for uret på nettet? Jeg er jo lidt nysgerrig... *S*
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)