nyanskaffelse
#1
Hej alle, håber i har haft en god jul. Jeg står over for at skulle give mig selv en sen julegave og har et par ure (for mit budget Icon_e_confused ) i tankerne, please kom med noget feedback!

1: Oris TT Professionel Regulator? Synes det har et super fedt skivelayout, skiller sig ud fra mængden, og har en finish man ser hos meget dyrere ure, desuden er uret et særsyn såvel i DK som i udlandet!Lænken minder lidt om daytonaens ved at have blank polerede midterled og børstet yderled! Any comments?

2: Den ganske almindelige Seamaster med blå (eller sort) skive og aut værk!

3: Seamaster GMT med hvid eller sort skive. Ingen yderligere præsentation!

Uret skal bruges allround, derfor skal det både kunne bruges i lidt pænere sammenhæng men samtidig også tåle at jeg tager på stranden og spiller fodbold etc med det!!

Kommentarer, meninger etc er meget velkomne!

Mvh THomas Bech
Svar
#2
Hej Thomas - det er svært at råde; men hér kommer et par helt personlige (og meget subjektive) indspark :

Jeg er selv til Omega; men bryder meg dog ikke så meget om de Seamaster der er de gængse lige nu - Aqua Terra undtaget.


- Den alm. Seamaster er jo ret almindelig. Ikke sagt for at fornærme nogen, og uret bliver jo ikke dårligere af at mange går med det - men på den anden side : Hvorfor være en kopi, når man kan være en original?

- Seamaster GMT - en lidt sjov kombination af dykkerur og GMT - personligt er jeg heller ikke vild med designet.

- Oris TT Regulateur, er det den de også omtaler som "Meistertauscher" ?
Har aldrig været helt vild med deres skive-design; men kan ellers godt lide deres ure. De er fornuftigt prissat, og kvaliteten skulle der - mig bekendt - ikke være noget i vejen med.
Jeg synes det skiller sig lidt ud, også i kraft af det tilbehør der er med.


Oris gør jo en dyd ud af at fortælle hvilke standard-værker de baserer sig på (mest ETA) - mens f. eks. Omega jo ikke ligefrem reklamerer meget med dette.
Jeg tror Oris TT diver er mit valg, ud fra de rammer du har opstillet.

Go' jagt Icon_e_wink
Svar
#3
Hej Peder

Det skal netop være subjektivt;-). Takker for input

Thomas Bech
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: