Trist julehistorie - stjålne ure
#1
Kære alle

Mit julehumør er i bund lige nu, da jeg havde ubudne gæster i onsdags.

De fandt desværre mine ure, så jeg skriver dette for at bede jer om at være opmærksomme på, hvad I får tilbudt i den kommende tid.

Sagen efterforskes af Århus Politi under j.nr. 4200-75212-00505-05. Tlf. 87 31 14 48.

Følgende ure blev stjålet:

Girard-Perregaux "Laureato", ref. 8010 med blå skive. Integreret lænke.

Girard-Perregaux "Pour Ferrari - President", ref. 8030 med sort skive. Har nr. 1794. Sort rem med hvide stikninger og dobbelt foldespænde.

Girard-Perregaux "Gyromatic High Frequenzy" med sølvfarvet skive og original lænke.

IWC "Fliegerchronograph", ref. 3706 med lænke. Bagkassenr. 2716022.

Eterna "KonTiki Sonic" stemmegaffelur med blå skive og sort læderrem. Kontiki-logo i guld på bagkasse.

Fleurier Watch "Automatic 25 Jewels" med sølvfarvet skive og brun krokodillerem.

Record, Geneve "Sport" med sort skive og sort læderrem. Lille rektangulært ur med lille sekundviser kl. 6 og inskription på bagkasse "Jørgen 26-3-1950" (Min fars konfirmationsur).

Håber at I vil hjælpe mig med at holde øjne og ører åbne. I det mindste håber jeg, at jeg hermed har gjort det bare en lille smule sværere at afsætte varerne.

Med venlig hilsen - og på forhånd tak for hjælpen

Lasse Svensson, Århus.
Svar
#2
Hej Lasse

Det gør ondt at høre, og jeg håber selvfølgeligt, ligesom jeg er sikker på alle andre i det her forum gør, at det lykkedes at finde tyvene og at du får dine ure igen.

Men skal nok for min del holde øjne og øre åbne og lade det gå videre hvis jeg bliver tilbudt noget der kunne ligne dine ure, eller på anden måde falder over noget mistænkeligt.

Hold også øje med Den Blå Avis og andre lignende annoncemedier mange ure skifter ejer derigennem og ikke alle er lige rene i kanten.

Held og lykke med eftersøgningen og god weekend trods alt.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#3
Bjarne Skrev:Hej Lasse

Det gør ondt at høre, og jeg håber selvfølgeligt, ligesom jeg er sikker på alle andre i det her forum gør, at det lykkedes at finde tyvene og at du får dine ure igen.

Men skal nok for min del holde øjne og øre åbne og lade det gå videre hvis jeg bliver tilbudt noget der kunne ligne dine ure, eller på anden måde falder over noget mistænkeligt.

Hold også øje med Den Blå Avis og andre lignende annoncemedier mange ure skifter ejer derigennem og ikke alle er lige rene i kanten.

Held og lykke med eftersøgningen og god weekend trods alt.

Husk især at holde øje med de forskellige Ebays... altså ebay.co.uk, ebay.de, ebay.com m.fl.

mvh
Søren
Svar
#4
Kære alle

Julen blev alligevel reddet !!!

Takket være et fantastisk stykke opklaringsarbejde af Århus Politi (de kan ikke roses nok) blev jeg kort før jul genforenet med mine ure - på nær min fars gamle konfirmationsur (Record).

Politiet havde gennem et stykke tid efterforsket en lang række indbrud, og før jul slog de til mod en række indbrudstyve og en hæler. I den forbindelse fandt de bl.a. mine ure, som stadig befandt sig i deres kasse.

Hurra !!!

Lektien er, at urene fremover opbevares i pengeskab, så de i det mindste ikke bare kan tages under armen.

Godt nytår til jer alle derude.

Mvh. Lasse
Svar
#5
Tillykke. Det var da en deflig julegave. Jeg håber, at det sidste ur kommer for en dag også.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: